Ogłoszenie

Dear Friends,

It is with a heavy heart that we have decided to retire our beloved Forum Detroit. It has served the Polonia Detroit for over 10 years, and was a source of joy for many. However, after many months of inactivity, the time has come to bid it farewell.

Deepest and warmest thanks to all those who contributed to Forum discussions over the years, either by sharing their thoughts or reading those of others. Your presence and participation served as a building block of this online polish community.

Forum Detroit

#51 04.14.2009 08:18:18

Łukasz Witkowski
Były Administrator

Re: Doktor poleca...

Enygma00 - Zoomboy kocha pisać (i kopiować). Dlatego, by nie zaśmiecać Forum, ma swoją Klinikę :-) Jeśli chodzi o źródło - jak najbardziej się zgadzam - zawsze powinna się znaleść wzmianka na ten temat.

#52 04.14.2009 10:43:15

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum
Od: USA

enygma00 napisał:

I am new to these forum pages (Klinika dr. Z), but based on what I have seen so far, I would like to respectfully offer two suggestions to Zoomboy:

(1) I suspect most visitors to this page are not interested in reading long articles that Zoomboy has merely copied from the Internet. If we wanted to read them, we would look them up ourselves. We might be interested, perhaps, in Zoomboy's own ideas, but in his own words.

(2) When Zoomboy DOES copy and paste articles from other sources, the ethical (and legal) thing to do is to ALWAYS cite the source. (He does that in many instances, but in other cases it seems he is presenting other people's material as his own. That is not proper.)

Please consider these merely as helpful suggestions. No offense is intended.

None taken wink
Perhaps I am to busy with copying and pasting, to write my own ideas wink
I am not sure that all of you would get to the sources I am scanning every night. No offense intended.
Someone must plow through that pile of the Internet garbage. It is not easy or perhaps pleasant job. Thanks god, you have me, The Zoomboy!
And again, you are right with citing sources of my news. I'll try to do better job from now on.
As you've noticed, I do have four rooms in my Clinic. All these rooms were created by the Administrator. Hope that is legitimate excuse.

The First one: Klinika (aka witam) itself; here I am posting healthy news and “curing” some individuals with help of highly skilled nurse, Fesia (BTW, Fesia is on leave of absence, or something. Didn't see her long time wink )

The Second one: Doktor strzelcem; here I am posting everything which needs your attention. Usually I do have negative opinion about that news or message in it.

The Third one: Doktor poleca; here are the stuff which in my opinion is good and worth your time. Read and think about it.

The Fourth one: Doktor zeglarzem; here are the best news I can imagine – sailing. It will become more populated when I'll take off for Bermuda (if that ever happen)

Perhaps I am overproducing ( Mrs. Zoomboy is certain about this), and should scale down little bit.
One day I would seat down and give hard and long thought about it..

Please, take all of that with grain of salt, as nothing and nobody in this world of ours is perfect. I am not, that for sure!

Thank you for that "klaps" and please, do not be a stranger to my Klinika. Come often and write on the wall  as much as you can. smile

( all typos, grammar imperfections are intentional wink )

That’s all, folks
Przekażmy sobie znak pokoju.
Hasta la vista, Vaya con Dios
Я возвращусь, Ich werde zurück sein, Je reviendrai, Estarei de volta, Θα είμαι πίσω, I červnu se zpět, Leszek vissza, وحقوق عودة

#53 04.14.2009 19:50:00

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Taxpayer Day.

Join the Tea Party on April 15th.

http://www.youtube.com/watch?v=pKFKGrms … r_embedded

That’s all, folks
Я возвращусь, Ich werde zurück sein, Je reviendrai, Estarei de volta, Θα είμαι πίσω, I červnu se zpět, Leszek vissza, وحقوق عودة

#54 04.15.2009 05:22:17

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

GetHuman

http://get2human.com/
http://gethuman.com/iphone/
http://gethuman.com/extended.html

When you're tired of wasting money and time due to phone systems that require you to press 10 or more options in order to reach a real person and spending many minutes or even hours on hold, consult the GetHuman database of secret phone numbers and codes that immediately get an actual, live person on the line for customer service at nearly 1000 major companies.

That’s all, folks

#55 04.16.2009 00:01:13

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Dear Mr. Zoomboy:

(Nazwisko znane redakcji wink , list jest jak najbardziej autentyczny. wasz dobry doktor w trosce o wasze zdrowie puka w niejedne drzwi. Jak sie teraz czuje KPA, Piast instytute czy FDI, huh?)

Thank you for informing me of your concerns regarding the safety of our nation's food supply.  Your thoughts on this important matter are most welcome and appreciated.

As you know, food-borne illnesses annually harm an estimated 76 million people, leading to the hospitalization of 325,000 people the death of approximately 5,000 people in the United States each year.  Recent discoveries of mad cow disease, E. coli contaminated spinach, and salmonella in peanut butter and tomatoes have spurred federal, state, and local agencies to reevaluate our nation's food security.  These agencies, which share the responsibility for regulating the quality and safety of the United States food supply, must strengthen the organizations and resources necessary to combat food-borne illness and ensure our food is edible.  Indeed, in its annual report released in January 2007, the Government Accountability Office (GAO) identified food safety oversight as one of twenty-nine "high risk" federal program areas.  The report stated, "Any food contamination could undermine consumer confidence in the government's ability to ensure the safety of the United States food supply, as well as cause severe economic consequences.  The current fragmented federal system has caused inconsistent oversight, ineffective coordination, and inefficient use of resources."

Specifically, in its report the GAO noted 15 different federal agencies are charged with administering more than 30 food safety laws.  The largest food safety regulators are the Food and Drug Administration (FDA) and the Food Safety and Inspection Service (FSIS).  The FDA is responsible for ensuring domestic and imported food products - except for most meats and poultry - are safe, nutritious, wholesome, and accurately labeled.  Additionally, the FDA relies on notifications from within the industry and voluntary recalls instigating warranted inspections.  In turn, the FSIS regulates the safety and proper labeling of domestic and imported meat and poultry (though not seafood) and their by-products sold for human consumption.  Importantly, FSIS personnel inspect meat and poultry animals at each slaughtering plant in the United States on a continuous basis.  Furthermore, at least one federal inspector is posted at each meat packaging plant during their operating hours.

To address these concerns, on February 4, 2009, Representative Rosa DeLauro (CT) introduced H.R. 875, the Food Safety Modernization Act of 2009.  If enacted, this legislation would establish an independent Food Safety Administration to consolidate and enforce federal food safety laws.  The Food Safety Administration would ensure the security of the food supply from all forms of contamination; implement federal food safety inspection, enforcement, and research efforts to protect the public's health; develop consistent and science-based standards for safe food; and prioritize federal food safety efforts and deployment of resources to achieve the greatest possible benefit in reducing food-borne illness.  Presently, H.R. 875 awaits action in the House Energy and Commerce and Agriculture Committees.

Additionally, the 110th Congress has taken action on this issue.  To reauthorize the FDA, on September 19, 2007, Representative John Dingell (MI) introduced H.R. 3580, the Food and Drug Administration Amendments Act.  As enacted, this legislation reauthorized the collection of prescription drug user fees through Fiscal Year 2012 (FY12).  Furthermore, this legislation established the Reagan-Udall Foundation as a nonprofit corporation to advance the mission of the FDA to modernize medical and product development; in addition to accelerating innovation and enhance product safety.  As per your specific concern, H.R. 3580 required the Secretary of Health and Human Services (HHS) to develop ingredient, processing, and labeling standards for pet foods and to establish a reportable food registry.  Likewise, the FDA is required to submit an annual report to Congress on ongoing safety, inspection, and interagency coordination efforts.  On September 19, 2007, with my support the House passed H.R. 3580 with a bi-partisan vote of 405-7.  Later, on September 20, 2007, this legislation passed the Senate by unanimous consent.  Soon after, on September 27, 2007, President Bush signed H.R. 3580 into law (P.L.110-85).

To reauthorize the United States Department of Agriculture (USDA) and FSIS, on May 22, 2008, Representative Colin Peterson (MN) introduced H.R. 6124, the Food, Conservation, and Energy Act of 2008.  As enacted, this legislation increases overall nutrition title (Title IV) authorizations by $10.6 billion, including $1.26 billion for The Emergency Food Assistance Program (TEFAP) and $1 billion for the USDA snack program.  Additionally, H.R. 6124 raises the minimum standard deduction for food stamps and indexes asset limits to exclude retirement and accounts as qualified assets.  So too, H.R. 6124 increases the overall conservation title (Title II) authorization by $7.7 billion, including $3.3 billion for EQIP and $1 billion for the Conservation Security Program, which was expanded to include private forest land.

As per your specific concern, Section 11017 requires all businesses subject to USDA inspection to promptly notify inspectors if it has reason to believe an unsafe product has entered the marketplace.  Additionally, all meat and poultry processing plants are required to prepare and maintain food recall plans.  Finally, H.R. 6124 requires mandatory country of origin labeling by September 30, 2008 and allows USDA to audit any person who prepares, stores, handles, or distributes a covered product to verify compliance with country of origin labeling laws.  On May 22, 2008, with my support the House passed H.R. 6124 by a bi-partisan vote of 306-110.  Later, on June 5, 2008, the Senate passed H.R. 6124 by a bi-partisan vote of 77-15.  Regrettably, on June 18, 2008, President Bush vetoed H.R. 6124; however, the same day, with my support the House overrode President Bush's veto by a bi-partisan vote of 317-109.  Soon after, the Senate overrode President Bush's veto by a bi-partisan vote of 80-14.  Therefore, H.R. 6124, the Food, Conservation, and Energy Act of 2008 has been enacted into law over President Bush's veto as Public Law 110-246.

Rest assured, your thoughts on this important issue will be remembered during the 111th Congress.  Again, thank you for contacting me; and for all you do for our community and our country.  Should you have any further comments or questions on this or any other issue, please contact me at the Livonia or Milford district, or Washington, D.C. office.

I work for you.

Sincerely,

Thaddeus G. McCotter
Member of Congress

P.S. In an effort to conserve paper and save taxpayer dollars, please subscribe to our email list so we can more efficiently provide you with updates on important issues to the 11th District.

http://mccotter.house.gov/HoR/MI11/Cont … n+Page.htm

That’s all, folks

#56 04.16.2009 00:11:26

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Thousands of Anti-Tax 'Tea Party' Protesters Turn Out in U.S. Cities

http://www.foxnews.com/politics/2009/04 … -expected/

Bylem na "herbatce" w Troy okolo 5 PM. Tlum okolo 1000 ludzi.

http://img06.picoodle.com/img/img06/2/4/20/zoomboy/f_Picture563m_a067d61.jpg  http://img06.picoodle.com/img/img06/2/4/20/zoomboy/f_Picture567m_4162a81.jpg  http://img01.picoodle.com/img/img01/2/5/5/zoomboy/f_Picture553m_49fa8a9.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=z2H8xHFX … r_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=xuO1O6ICdRw

Ostatnio edytowany przez zoomboy (04.20.2009 10:35:28)

That’s all, folks

#57 04.16.2009 06:49:17

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Dla tych, ktorzy szykuja sie na egzamin z obywatelstwa i dla tych, ktorzy sa obywatelami niedoinformowanymi. Ciekaw jestem czy mnie ktos pochwali za ta ochotnicza robote?

Bill of Rights

Amendment I
Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.

Amendment II
A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed.

Amendment III
No Soldier shall, in time of peace be quartered in any house, without the consent of the Owner, nor in time of war, but in a manner to be prescribed by law.

Amendment IV
The right of the people to be secure in their persons, houses, papers, and effects, against unreasonable searches and seizures, shall not be violated, and no Warrants shall issue, but upon probable cause, supported by Oath or affirmation, and particularly describing the place to be searched, and the persons or things to be seized.

Amendment V
No person shall be held to answer for a capital, or otherwise infamous crime, unless on a presentment or indictment of a Grand Jury, except in cases arising in the land or naval forces, or in the Militia, when in actual service in time of War or public danger; nor shall any person be subject for the same offence to be twice put in jeopardy of life or limb; nor shall be compelled in any criminal case to be a witness against himself, nor be deprived of life, liberty, or property, without due process of law; nor shall private property be taken for public use, without just compensation.

Amendment VI
In all criminal prosecutions, the accused shall enjoy the right to a speedy and public trial, by an impartial jury of the State and district wherein the crime shall have been committed, which district shall have been previously ascertained by law, and to be informed of the nature and cause of the accusation; to be confronted with the witnesses against him; to have compulsory process for obtaining witnesses in his favor, and to have the Assistance of Counsel for his defence.

Amendment VII
In Suits at common law, where the value in controversy shall exceed twenty dollars, the right of trial by jury shall be preserved, and no fact tried by a jury, shall be otherwise re-examined in any Court of the United States, than according to the rules of the common law.

Amendment VIII
Excessive bail shall not be required, nor excessive fines imposed, nor cruel and unusual punishments inflicted.

Amendment IX
The enumeration in the Constitution, of certain rights, shall not be construed to deny or disparage others retained by the people.

Amendment X
The powers not delegated to the United States by the Constitution, nor prohibited by it to the States, are reserved to the States respectively, or to the people.

Ostatnio edytowany przez zoomboy (04.20.2009 09:47:37)

That’s all, folks

#58 04.16.2009 07:00:39

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

That’s all, folks

#59 04.19.2009 23:36:34

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Kilka uwag do ostatniego podcastu Łukasza, tego o podroży do Cleveland.
Tak się uprzejmie zdarzyło, ze ja tez ze swoja lepsza polowa podróżowaliśmy dzisiaj po Michigańskich highwayach. Okolo 400 mil zabawy w kotka i myszkę ze State Troopers. Ja wygrałem wink (tym razem)
W kilku miejscach zgadzam się z obserwacjami Łukasza, ale w wielu nie. Podcast był raczej chaotyczny w swojej formie, notatki robiłem w miarę słuchania, tak ze moje spostrzeżenia maga być równie chaotyczne. wink

Oto moje trzy grosze.

Drogi w USA są generalnie bardzo dobre a highwaye szczególnie są zadbane. Zgodzie się, ze w Michigan w pobliżu Detroit mogą dawać trochę do życzenia. Sami wiecie ile razy byliście wkurzeni nagłym zwolnieniem ruchu, ponieważ tylko jedna nitka jest otwarta dla ruchu z powodu robót drogowych (napraw). Ostatniego lata takie roboty trwały na I696 i na I94. W tym roku na I75. Prace nad naprawami nawierzchni highway są prowadzone bez przerwy.
Mieszkam w USA od 1985 roku i nigdy (raz tylko bylem świadkiem kiedy na I696, spadła drabina z pick-upa.) nie widziałem szaf, lodówek czy tez innych dużych obiektów lezących sobie na środku highway. Prawdopodobnie czasem to się może zdarzyć z powodu niechlujnego zabezpieczenia przewożonych rzeczy. Ale to są wyjątki potwierdzające regule, ze highwaye w USA są bardzo dobrze utrzymane.

Teraz trochę statystyki:

Mode of passenger transport     Passenger-miles(millions)     Percent
Highway - total                                4,884,557                      8.79%
Passenger vehicles, motorcycles        4,520,810                    82.18%
Trucks                                           222,836                      4.05%
Buses                                           162,908                      2.96%
Air Carriers                                   583,689                    10.61%
Rail - total                                     30,972                      0.56%
Transit                                             16,118                      0.29%
Commuter                                       9,473                      0.17%
Intercity/Amtrak                               5,381                      0.10%
All other modes (e.g., ferryboats)       2,091                      0.04%
Source: 2005 estimates by the Bureau of Transportation Statistics[1]

Mode of intercity
freight transport                 Ton-miles (millions)     Percent

Air                                              15,731                        0.35%
Truck                                  1,293,326                      28.50%
Railroad                                  1,733,777                      38.21%
Domestic water transportation     591,276                      13.03%
Coastwise                                  263,464                        5.81%
Lakewise                                       51,924                        1.14%
Internal                                     274,367                        6.05%
Intraport                                         1,521                        0.03%
Pipeline                                     903,811                      19.92%
Oil and oil products                     572,000                      12.60%
Natural Gas                             331,811                        7.31%
Source: 2005 estimates by the Bureau of Transportation Statistics[7]

Z powyższych statystyk wyraźnie wynika, ze masowy transport w USA, tak pasażerski( zdecydowanie wyprzedza wszystkie inne formy transportu) jak i towarowy (drugie miejsce po kolei)  odbywa się po highwayach. Bezpiecznie możemy stwierdzić, ze drogi są "cacy".

Parę slow o używaniu highwayu:

Podstawowym celem jest przejechanie z punktu A (Detroit wink) do punkty B (Cleveland wink) jak najszybciej i bez mandatu. Jazda z szybkością 70 mph pewnie jest szybka ale nudna. Prawidłowa recepta brzmi: Dobra bryka ( nie mowie to o egzotycznych okazach) ale coś ze stajni BMW w zupełności wystarczy, żeby pokazać wszystkim wątpiącym, kto jest królem dróg. Co pewien czas spotkamy naiwniaka, któremu się wydaje, ze jest większy wariat od nas. Tu jest potrzebna błyskawiczna ocena facia i jego bryki. Jeśli jest młody w dobrej bryce - przegra z powodu braku strategii. Jeśli jest stary z byle jakim autem (czasami SUV) - przegra bo już pokazał swoje obciążenie mentalne. Jeśli jest z płcią odmienna, podda się po pól mili, ponieważ nie wytrzyma ujadania.
Tak wiec po wstępnej ocenie mamy do wyboru; olać dupka, tu doskonałym sposobem pohańbienia jest puszczenie olbrzymiego obłoku dymu ze
swego cygara w stronę natręta. Tak jakbyśmy powiedzieli - ej, szmak, nie widzisz, ze jestem zajęty. Sposób ten jest doskonałym wyjściem jeśli podróżujesz w towarzystwie towarzyszki swego życia. W twoim aucie jest cicho wink
Jeśli przyjmiemy wyzwanie; czekamy do momentu aż delikwent zrówna się z nami w swym wysiłku wyprzedzania i zaczynamy stopniowo dodawać gazu. Nie za dużo, żeby naiwniaka nie zniechęcić ale wystarczająco, żeby zaczął kombinować, czy mu hamulce nie blokują. Zabawę ta możemy prowadzić dowolnie długo albo tez zakończyć po 1/3 mili nagłym przyspieszeniem i pokazaniem naszej rury wydechowej w całej okazałości.
To były "gry i zabawy" na highwayu.  http://www.youtube.com/watch?v=8MS9fk1u6kA
Jeżeli naszym celem jest przejechanie szybko i bez mandatu, czekamy na kogoś kto podróżuje z szybkością powiedzmy 85 - 90 mph. Ustawiamy się za takowym osobnikiem i pakujemy tak szybko jak on. Jesteśmy zasłonięci przed radarem z przodu i jedynie musimy pilnować tyłów przed nadjeżdżającym copem. Samochód policyjny nie jest zbyt trudny do rozpoznania, jako ze jest duży i ma zamontowane szperacze nad lusterkami wstecznymi (nawet tajniacy je maja). Duża pomocą jest radar detektor (legalny prawie we wszystkich stanach poza D.C. i Virginia). Tutaj proponuje "Walentego" z http://www.valentine1.com/ . Wykrywacz ten "wachą" 360* dookoła i bezbłędnie odróżnia "śmiecie" od prawdziwego zagrożenia. (Ciekawa stronka poświęcona wykrywaczom radaru http://www.afn.org/~afn09444/scanlaws/radar4.html )

Transport aut z fabryki:

Zapomnialem o tym temacie wczoraj ale dzisiaj rano wjezdzajac z M5 na I696 "natknolem sie na "car Hauler". Nigdy nie widzialem samochodu, ktory spadl z naczepy. Lukasz musi czus sie szczesliwcem widzac co najmniej dwa takie wypadki, ktore teoretycznie moga sie zdarzyc, praktycznie prawie nigdy. Koszt nowego samochodu jest tak duzy, ze to im sie nie oplaca wink Beczki po lewej stronie wskazuja na roboty drogowe, czyli dbaja wink

http://img15.picoodle.com/img/img15/2/4/20/zoomboy/f_Picture558m_ed124d5.jpghttp://img02.picoodle.com/img/img02/2/4/20/zoomboy/f_Picture582m_42162c2.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=X18mtr1n … re=related

Sprawa lasów w USA:

Lukasz ma racje, ze tu nie "czyszczą" lasów z wiatrołomów. Myślę, ze dlatego ze to jest las a nie park.

Sprawa tłustości robaczków:

Myślę, ze jest to objaw pozytywny. Tłuste robaczki są niewątpliwym zwiastunem poprawy ekonomii. wink Chyba, ze były ze starego (Madoffowego) portfela. To mokre co z nich zostało, Łukaszu, to poop.

System metryczny w USA:

Żeby zagęścić; rury hydrauliczne i gwoździe w Polsce są mierzone w systemie standardowym (United States customary units)

Poniżej załączam link, gdzie jest dużo na powyższy temat. USA podpisały zobowiązanie do przestawienia się  n a system metryczny, zrobili cześć ale ciągle utrzymują przy życiu system"standard",  a w niektórych przypadkach wrócili z metrycznego do "standard" Przykładem tego są tablice drogowe z odległościami.

Waga ciężarówek w USA jest podawana w short ton, net ton "ton" (US) =  2,000 pounds  =     907 kg

http://en.wikipedia.org/wiki/Metricatio … ted_States

Ostatnio edytowany przez zoomboy (04.20.2009 09:45:33)

That’s all, folks

#60 04.20.2009 05:17:49

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Camaro beats Challenger and Mustang in a muscle-car face-off
(źródło: Los Angeles Times)

http://img19.picoodle.com/img/img19/2/4/20/zoomboy/f_musclecarsm_f780009.jpg

Ah, the irony of automotive product timing....

In an era of unemployment and green-car technologies, we find Ford, Chrysler and GM offering up retro-styled, modern-day muscle cars with big engines and attitudes. It's like dangling a pricey chocolate bar in front of a recently diagnosed diabetic.

That said, any car buff worth his or her Hurst shifter is probably wondering: Which is better, the Chevy Camaro SS, the Dodge Challenger R/T or the Ford Mustang GT?

According to the testers at Edmunds.com, the Camaro is the clear winner.

Comparing the three cars by stats alone, you can see that GM made sure it could muscle its way to the top with more horsepower, but Edmunds gave the Mustang props for better handling and Challenger got points for retro attitude and styling.

The proof was on the track, where, according to Edmunds engineering editor Jason Kavanagh, the Camaro SS hit 110.9 mph in the quarter mile. That was good for a time of 13.0 seconds, "a half-second quicker than the next-quickest Mustang and nearly a full second quicker than the Challenger."

2010 Chevrolet Camaro SS
MSRP: $35,380, Edmunds.com True Market Value (TMV): $35,425
As tested: equipped with an eight-cylinder, 426-horsepower engine and six-speed manual transmission.

2010 Ford Mustang GT
MSRP: $35,625, Edmunds.com True Market Value: $35,625
As tested: equipped with a eight-cylinder, 315-horsepower engine and five-speed manual transmission.

2009 Dodge Challenger R/T
MSRP: $36,710, Edmunds.com True Market Value: $35,324
As tested: equipped with an eight-cylinder, 376-horsepower engine and six-speed manual transmission.

See the full review here.

-- Joni Gray

Photo of (from left) Challenger, Camaro and Mustang: Edmunds' Inside Line

CORRECTION -- At the time this article was published, there was a mistake in the 2010 Ford Mustang GT Edmunds.com True Market Value: $25,625. It has been corrected to reflect the actual $35,625 price.

That’s all, folks

#61 04.20.2009 15:21:20

Łukasz Witkowski
Były Administrator

Zoomboy, ale epistoła :-) Ale wiele ciekawych informacji. Dzięki!

#62 04.21.2009 18:37:19

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Jak Niemcy kradną polskie dzieci

Wojtek Pomorski miał być kolejną ofiarą dyskryminacyjnych praktyk Jugendamtu. Teoretycznie musiał nią zostać, bo zakładnikiem w tej grze były i są jego dzieci. Tak się jednak złożyło, że tym razem naprzeciw niemieckiej instytucji stanął polski patriota, który „umierać na kolanach” nie zamierza.

24 listopada 2003 roku. Mały, chłodny pokój z niewielkim oknem, na środku stół i dwa niewygodne krzesła. Po jednej stronie pan Martin Schröder, urzędnik Jugendamtu – oficjalnie, organizacji służącej pomocą dzieciom z rozbitych małżeństw. Na przeciwko niego Wojciech Pomorski, emigrant z Polski, ojciec dwóch córek: Justynki i Iwonki Polonii. „Minęło ponad pięć miesięcy odkąd nie wiedziałem moich córek, a wczoraj pańska podwładna zagroziła mi, że albo spotkanie odbędzie się w języku niemieckim albo zostanie odwołane, czy to prawda?“ – Pomorski pyta lekko drżącym głosem. Urzędnik nie wydaje się być poruszonym dramatyczną sytuacją swojego rozmówcy. Traktuje go jako kolejnego niechcianego petenta.

„Tutaj są Niemcy i tu rozmawiamy wyłącznie po niemiecku. Jeżeli chce pan zobaczyć swoje córki, radziłbym się do tego zastosować“ – oświadcza sucho. Pomorski czuje na ciele dziwny dreszcz. Nie może uwierzyć w to, co słyszy. Czy to możliwe, że państwowa instytucja szantażuje go jego własnymi dziećmi? „Proszę podpisać to oświadczenie i pierwsze spotkanie odbędzie się już za dwa dni“ – urzędnik kładzie przed nim deklarację posługiwania się wyłącznie językiem niemieckim. Choć mieszka w Niemczech już kilkanaście lat, to dzisiaj pierwszy raz poczuł się jak obywatel drugiej kategorii, zaszczuty i bezsilny.

Na nowo czyta warunki umowy i coraz mocniej wzmaga się w nim złość. Serce woła za dziećmi, ale w głowie pojawiają się już inne wspomnienia. „Jako nastolatek uciekałem z Polski, z mojego domu rodzinnego, aby móc umierać na stojąco. Teraz też mnie nie złamią“ – myślał. Odkłada długopis, spogląda w oczy urzędnikowi i mówi: „Pierwszy artykuł konstytucji niemieckiej zapewnia nienaruszalność godności ludzkiej. Ponadto pańskie warunki są sprzeczne z postanowieniem sądu rodzinnego. A każdy rodzic ma prawo rozmawiać ze swoim dzieckiem w swoim ojczystym języku. Jeżeli podpiszę ten papierek, chcę dla siebie kopię z pana nazwiskiem“.

Schröder robi się czerwony ze złości. Jeszcze nikt nie sprzeciwił się jego postanowieniom. „Nie obchodzą mnie przepisy. Czy pan to podpisze?” – cedzi przez zaciśnięte zęby, lekko unosząc się nad krzesłem. „Nie podpiszę” – Pomorski ucina krótko. Jeszcze nie wie, że przyjdzie mu za to zapłacić wysoką cenę. Dzięki skrupulatności urzędników swoje córeczki zobaczy dopiero za dwa lata, całkowicie zgermanizowane, nieznające już ani jednego słowa po polsku. 

Młody patriota

W Polsce komunizm ma się w najlepsze. Gdy powstają pierwsze zręby Solidarności, ojciec Pomorskiego jest jednym z jej założycieli w rodzinnym mieście Bytów. Wkrótce po tym zostaje aresztowany i osadzony w więzieniu jak zwykły kryminalista. Niespełna 12-letni Wojtek na znak protestu przypina do kołnierza znak orła w koronie i znaczek „Solidarności”. „Już jako mały dzieciak czułem patriotyzm pełną piersią. Później było tego coraz więcej: drukowanie ulotek, przemycanie książek, zrywanie flag, pisanie haseł na murach, rewizje w domu i notoryczna inwigilacja rodziny” – wspomina. Jako 19-latek emigruje do Niemiec bez możliwości powrotu. Zatrzymuje się w obozie dla azylantów pod Berlinem. Przez dwa lata uczęszcza do szkoły językowej, później chce zostać pielęgniarzem. Odbywa praktykę w szpitalu Ochsenzoll.

W 1992 roku poznaje swoją przyszłą żonę.

„Pamiętam to jak dziś. Jest przerwa między zajęciami, a do sali wchodzi nowa dziewczyna. Od samego początku chciałem ją poznać bliżej. To były klasy mieszane bez względu na narodowość i wiek. Dopiero później dowiedziałem się, że jestem od niej starszy o prawie 6 lat” - opowiada.

11 listopada 1992 roku odprowadza ją na metro i po raz pierwszy się całują. „Na pierwszej randce zabrałem ją na basen. Tanja, moja żona, do dziś ma te bilety” – mówi Pomorski. Zaczynają wspólnie planować przyszłość. Chcą wziąć ślub i mieć piątkę dzieci. Niestety ich związkowi od samego początku są przeciwni rodzice Tanji. Oświadczyli, że nie dadzą błogosławieństwa ani pomocy przyszłym małżonkom. „W jej rodzinie panowało przekonanie, że Polak musi być głupszy od najgłupszego Niemca, a w domu panował kult pracy. Ja natomiast chciałem się uczyć, co też się nie podobało. Poza tym jej babcia kiedyś służyła w Hitlerjugend i miała 3 braci w SS, którzy zginęli w Polsce. Stąd jej wielka niechęć do mnie” – mówi pan Wojciech. Mimo to w 1995 roku pobierają się. Kolejne zmiany nadchodzą lawinowo. Pomorski dostaje się na politologię na Uniwersytecie Szczecińskim i zostaje ojcem maleńkiej Justynki. Aby zapewnić dostatek rodzinie pracuje gdzie popadnie: w fabryce kartonów, biurze podróży, firmach budowlanych, a przy okazji udziela korepetycji z języków obcych. Wszystko powoli zaczyna się układać.

A miało być tak pięknie

„Miałem rodzinę jak z marzeń. Kochającą żonę i wspaniałe dzieci. Choć dobrze nam się układało w Niemczech, to planowaliśmy powrót do Polski. Córki były wychowywane w dwóch językach i dla nich było to normalne. Podczas każdego posiłku wspólnie się modliliśmy, a z czasem dziewczynki same mówiły: ‘Panie Boże, dziękujemy ci za jedzenie, za tatusia i mamusie’” – wspomina pan Wojciech.

Mimo upływu lat, jego teściowie wciąż są mu nieprzychylni, a jego żona po każdym powrocie od rodziców zachowuje się jakoś obco. Podobnie i córeczki, płaczą bez powodu i po polsku mówią już tylko szeptem. „Czułem, że dzieje się tam coś złego, ale nie reagowałem. Dopiero później dowiedziałem się, że przez cały czas nakłaniali ją, aby ode mnie odeszła. Gdy pytałem żonę co się stało, odpowiadała, że mi się wydaje i szybko zmieniała temat” – komentuje Pomorski. Aby poprawić relacje z teściami, planuje wspólny wyjazd do Danii. Przez kilka dni odpoczywają w słońcu i odgrywają kochającą się rodzinę. Tuż przed wyjazdem żona prosi go, aby nie używał polskiego. Pan Wojciech czuje się urażony, ale przystaje na taką propozycję – dla świętego spokoju. Podczas zabawy z 1,5-roczną córeczką przypadkiem woła do niej po polsku. Na to jego teść zrywa się i wykrzykuje, że dziecko powinno mówić tylko po niemiecku. To oznacza koniec wypoczynku i wspólnych relacji z teściami.

Porwanie dzieci

9 lipca 2003 roku. Godzina 18:00. Wojciech Pomorski jest sam w domu i czeka na powrót żony i dzieci. Ma dzisiaj dla nich prezent: dwa porcelanowe kotki i pieski. Tuż przed snem jak zwykle przeczyta im bajkę na dobranoc i odmówi modlitwę. Godzina 19:30, o tej porze dziewczynki chodzą spać. 21:00, Pomorski dzwoni na komórkę do żony. Niestety telefon jest wyłączony. 22:30, w pokoju brak walizek, samochód pod domem stoi, ale brakuje w nim fotelików dla dzieci. „W życiu człowieka jest taki dzień, który zmienia wszystko. Nawet emigracja, czy ślub nie były dla mnie takim szokiem” – wspomina. Następnego dnia dzwoni do brata i do rodziców w Polsce. Czuje, że mają z tym coś wspólnego teściowie, ale prosi swoją mamę, aby do nich zadzwoniła. Rodzice Tanji na telefon z Polski odpowiadają jak umieją: „Wojtek zły, bardzo zły”. Pomorski zgłasza się do instytucji Jugendamt w Hamburgu. Tam dowiaduje się, że jego żona przebywa w ośrodku dla kobiet maltretowanych. „Mój teść ją tam zawiózł. Pobyt w takim ośrodku pomaga kobietom uzyskać szybciej rozwód i obwinić za wszystko męża, bo przecież bez powodu nikt tam się nie znajduje” – tłumaczy.

28 października 2003 roku, sąd rodzinny w miejscowości Pinneberg określa charakter kontaktów Wojciecha Pomorskiego ze swoimi córkami, aby zapobiec rzekomemu niebezpieczeństwu ich uprowadzenia do Polski. Jugendamt zostaje zobowiązany jak najszybciej zorganizować pierwsze spotkanie. Dwa tygodnie po tym, pracownica Jugendamtu Bergedorf, pani Wraage, ustala zasady spotkania. „Zaproponowałem, że będę bawił się i rozmawiał z córeczkami po polsku i po niemiecku, aby i pani Wraage mogła się do tego dołączyć. Ten pomysł bardzo się jej spodobał. Pierwsze spotkanie miało się odbyć już 26 listopada 2003 roku” – opowiada Pomorski.

Kilka dni przed umówioną wizytą pan Wojciech dostaje SMS: „Spotkanie z córkami może odbyć się wyłącznie w języku niemieckim, albo zostanie odwołane”. 29 stycznia 2004 roku, Jugendamt, w osobie pani Brill, wydał oficjalne oświadczenie wielokrotnie przytaczane w prasie: „(…) z fachowo-pedagogicznego punktu widzenia trzeba zaznaczyć, że nie leży w interesie dzieci, aby podczas spotkań nadzorowanych posługiwano sie językiem polskim. Promowanie języka niemieckiego może być dla dzieci jedynie korzystne, ponieważ wzrastają w tym kraju, tu chodzą lub będą chodzić do szkół (…)”. W dalszej części tego pisma Jugendamt oświadcza, że jak długo ojciec będzie się upierał przy możliwości rozmów w języku polskim, to do tego czasu nie będzie widział swoich dzieci. Co ciekawe Jugendamt nie godzi się również na obecność swojego pracownika władającego dwoma językami bez podawania jakichkolwiek przyczyn.

Co na to polskie władze?

W ocenie polskich władz i członków Parlamentu Europejskiego działania niemieckiego urzędu są niedopuszczalne.

„Niemieckie Jugendamty okryły się złą sławą nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. Mówię to jako eurodeputowany. Niedawno w Strasburgu pojawiły się plakaty oskarżające Niemców o kradzież dzieci przez instytucję z RFN. Tutaj chodzi o praktykę postępowania, a nie prawo. Podobnie restrykcyjne przepisy obowiązują w Finlandii. Tam również nakazuje się wychowanie wyłącznie w języku fińskim, ale nikt nie słyszał o tego typu skandalach. W obu przypadkach widać różnice. Ostatnio Jugendamty otrzymały jeszcze więcej kompetencji, a to oznacza, że udręka polskich rodziców z małżeństw mieszanych będzie dalej się ciągnąć. Na tym przykładzie doskonale widać, że Niemcy za nic mają eurostandardy i skrupulatnie realizują politykę narodową. Setki dwunarodowych małżeństw akceptuje ten stan rzeczy, w wyniku czego rośnie nowe pokolenie Niemców. Jest to problem międzynarodowy, nie tylko polsko-niemiecki. Z całą pewnością należy użyć Parlamentu Europejskiego do wywarcia presji na władze Berlina, aby skończyć z takimi praktykami” – mówi Ryszard Czarnecki, eurodeputowany z ramienia PiS.

…ni dzieci nam germanił

Pomorski nie daje się zastraszyć i przechodzi do ofensywy. 23 lipca 2004 r. składa pismo nt. jego dyskryminacji na ręce Ambasadora RP pana dr Andrzeja Byrta w Berlinie. Równocześnie informuje polskie i zagraniczne media.

3 sierpnia 2004 r. wysyła pismo faksem i listem poleconym, obrazujące rasistowskie praktyki w urzędzie niemieckim, do kanclerza RFN Gerharda Schrödera. Mimo wielu telefonów pismo pozostaje bez odpowiedzi. Widać pierwsze efekty - do Jugendamtu napływa coraz więcej niewygodnych pytań z różnych stron. „To skandaliczne, w jaki sposób ta nazistowska organizacja tłumaczy swoje decyzje. Według ich oświadczenia mówię całkiem dobrze po niemiecku i to jedyny powód, dla którego nie mogę wymagać rozmowy z córkami po polsku. W dodatku to mnie obwiniają, że się z nimi nie spotykam, bo zamiast myśleć o dzieciach uparłem się na polski język” – mówi oburzony Pomorski. 29 listopada 2004 r. powiadamia o całej sprawie niemiecką policję. Jak się okazuje, żona razem z dziećmi przebywa we Wiedniu, o czym Jugendamt miał obowiązek poinformować. „Grali ciągle na zwłokę – odpisywali na moje pisma po miesiącu, po pół roku albo i wcale. Miałem prawa rodzicielskie i zapewnione spotkania z córkami, a ten wyjazd był przeprowadzony nielegalnie, bo gdybym o nim wiedział, to nigdy by do niego nie doszło” – mówi pan Wojciech.

„Dziwnym trafem dostałem zgodę na dwa spotkania i to w języku polskim, ale to dzięki wielkiemu zaangażowaniu sędziego, który nie zważał na działania Jugendamtu” – mówi Pomorski. 27 maja 2005 roku dochodzi do pierwszego spotkania z córkami. Nad przebiegiem czuwa pedagog pani Margarethe David.

Na miejscu pierwsza pojawia się jego żona z dziećmi. Zamienia kilka słów z pedagogiem i wychodzi tylnim wyjściem, aby nie spotkać się z mężem. Godzina 14:00. Do budynku wchodzi pan Wojciech. „Przez pierwsze pół godziny, dzieci były jeszcze troszeczkę nieśmiałe, ale potem stały się takie, jak gdyby go zawsze widziały. To była rzeczywiście dobra relacja między ojcem a córkami, co wtenczas nastąpiło. Młodsza córka, z powodu dużo emocji, nagle zaczęła płakać. Ale to nie były łzy z powodu, że musiała się spotkać z ojcem, tylko to były łzy z powodu rozstania się z nim” – zezna później w sądzie Margarethe David. Pan Wojciech podczas zabawy próbuje czytać dziewczynkom bajki po polsku – te same co przed laty. Niestety nic z tego nie rozumieją. „To było straszne. Moje córki zostały oduczone języka polskiego, a nawet bały się cokolwiek w nim powiedzieć” – wspomina Pomorski. Po trzech godzinach spotkanie dobiega końca. Córki wracają do matki, a pan Wojciech jeszcze długi czas stoi w miejscu i płacze.

„Zauważyłam, że gdy już dzieci znowu wsiadały do samochodu, to tej małej, która płakała, robiono zdjęcia. Robiła je osoba siedząca w samochodzie” – dodaje pani Margarethe David. Kolejny dzień przebiega równie pogodnie i z uśmiechem na ustach. Justynka na spotkanie przynosi dla taty rysunek osobiście przez nią namalowany - na środku napisała słowo „fur tatusch” (tatuś). Korzystając z dobrej pogody, dziewczynki bawią się na basenie w ogródku. Na życzenie córek Pomorski zamawia pizzę. „Wszystko było idealnie. Bawiliśmy się i rozmawialiśmy o przyszłości. Obiecałem pisać do nich listy i wysyłać kartki na urodziny. Później dowiedziałem się, że moja żona wszystko przed nimi ukrywała” – wspomina.

Naziści mają się dobrze

20 lipca 2005 roku, Bruno Mohr z Jugendamtu Hamburg-Niendorf napisał list do Wojciecha Pomorskiego z prośbą o spotkanie. Na początku pan Wojciech wysyła na nie swojego adwokata. Urzędnik jednak wciąż nalega. Pomorski w końcu się zgadza, ale tym razem zabiera ze sobą mały dyktafon.

„W czasie rozmowy pan Mohr traktował mnie znowu jak w czasie przesłuchania na policji i próbował mi wmówić, że dzieci nie widziałem tak długo, bo upierałem się przy języku polskim” – wspomina. Zaczyna tłumaczyć, że nikt nie ma prawa zakazywać komukolwiek rozmów z własnymi dziećmi w języku, w jakim zawsze ze sobą rozmawiali oraz, że to rozstrzygnie sąd. Ponadto przypomina, że ta kwestia jest od dawna uregulowana w prawach człowieka i Traktacie Polsko-Niemieckim z 1991 r. „Gówno mnie obchodzą takie przepisy” – mówi powoli Bruno Mohr. „Odpowiedziałem na to grzecznie, że jeżeli państwowe urzędy niemieckie gówno obchodzą traktaty międzynarodowe, to nie dziw, że ludzi traktuje się jak w nazistowskim kraju” – tłumaczy spokojnie Pomorski. Na to urzędnik skacze wściekle na proste nogi, otwiera z hukiem drzwi i krzyczy „Geh fort!“ (”wynocha stąd”).

A gdzie happy end?

Pan Wojciech miał obiecane przez sąd rodzinny wspólne dwa tygodnie ferii razem z dziećmi bez żadnego nadzoru. Niestety dzięki staraniom urzędników z Jugendamtu, decyzja została odwołana. Dyskryminacja niemieckiego urzędu wydaje się nie mieć granic. Mimo to pan Wojciech zapewnia, że jego działania nie są skierowane przeciwko społeczeństwu niemieckiemu. Chodzi jedynie o zasady i praktyki stosowane przez instytucję, która wyrządziła podobną krzywdę wielu dwunarodowym małżeństwom.

„Wiele osób dziwi się mi i pyta, czy warto robić to wszystko kosztem moich córek. Niektórzy nawet zarzucają, że nie jestem dobrym ojcem, skoro upieram się przy takich szczegółach. Ale właśnie o to chodzi, bo dla mnie godność ma znaczenie. Być może po latach moje córki będą ze mnie dumne i wierzę mocno, że tak się stanie. Kiedyś powiedzą, że ich tatuś nie dał się złamać i do końca o nie walczył. Czuję, że potrzebują tego, bo i ja wymagałbym tego samego od swojego ojca. Aby bez względu na przeciwności i cenę, jaką trzeba zapłacić, będzie walczył do końca” – mówi Wojciech Pomorski.

Jan Lurbecki

Za: Niezalezna.pl [1]

That’s all, folks

#63 04.21.2009 18:43:49

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Koszer-Nostra

W sytuacji kiedy FBI i główne media podniecają się mafią sycylijską (“Cosa Nostra”), już od dwóch dekad istnieje znacznie mocniejsza i bardziej złowieszcza siła, która kontroluje większość światowej zorganizowanej przestępczości, czyli żydowska mafia z Rosji (“Kosher Nostra”). W porównaniu z nią, włoscy mafiozi wyglądaja jak karły pod względem rozmiarów zbrodni czy zasięgu aktywności. Mimo tego, w FBI dotychczas nie utworzono żadnego działu poświęconego tej tajnej organizacji.
2 kwietnia 2004 r. na południu syberyjskiego okręgu Krasnojarsk rozbił się samolot wojskowy z gubernatorem tego regionu, generałem Aleksandrem Lebiedziem na pokładzie. Cała prasa światowa natychmiast uznała “gęsta mgłę” za przyczynę tej katastrofy. Tymczasem, większość przedstawicieli rosyjskich kół wojskowych nie miała wątpliwosci, że Lebiedz nie poniósł śmierci w zwykłym wypadku, ale w rezultacie działania międzynarodowej mafii żydowskiej, która w tym czasie kontrolowała znaczną część gospodarki Rosji. Lebiedz, który był wówczas jednym z najpopularniejszych rosyjskich polityków, chciał stworzyć narodowe socjalistyczne imperium, prawdopodobnie przy współpracy z Chinami, które byłoby oparte na zasobach ropy naftowej i innych bogactwach mineralnych tego regionu.
Gdyby Lebied zrealizował swoje plany, historia XXI wieku potoczyłaby się prawdopodobnie inaczej. Przed Lebiedziem na terenie Rosji zginęło wielu anty-syjonistów w rezultacie podłożonych bomb oraz w innych wypadkach, ale żadnego z nich nie wyjaśniono. Władze rosyjskie zajęły się oficjalnie tylko kilkoma z nich.
Faktem jest, że żydowska mafia (często mylnie nazywana “mafią rosyjską”) była w stanie zatrzeć wszystkie ślady oraz wpływać na informacje jakie mogły ukazywać się w mediach. Społeczeństwo rosyjskie było przekonane o udziale tej mafii w zamachach oraz o sile i wpływach zorganizowanej przestępczości. Mafia żydowska w niczym nie przypomina swoich poprzedniczek: mafii włoskiej i irlandzkiej w ich dziłalnosci w USA oraz w Europie. Mafia ta ma zasięg miedzynarodowy i jest od nich znacznie bogatsza oraz bardziej okrutna w stosowaniu przemocy. Nie cofa się nawet przed zabijaniem dzieci oraz policjantów i ich rodzin. Dotychczas w historii świata nie było nic podobnego, a to dopiero jest początek.
Najbardziej znanym dziennikarzem, który próbował odkryć tajną sieć żydowskiej mafii, był Robert I. Friedman, który w młodym wieku zmarł na jakąś tajemniczą “tropikalną chorobę”. Friedman przeprowadził wiele wywiadów z głównymi postaciami podziemnego światka, próbując ujawnić ich tajne plany i ukryte miejsca.
Kiedy opublikował swoją książkę poświęconą wspomnianemu tematowi, mafia wyznaczyła nagrodę za jego głowę. “Rosyjska” mafia zdaje sobie sprawę, że może bezkarnie zabijać bez litosci, bez obawy, że będzie ścigana przez słuzby specjalne w Europie i w USA, z którymi weszła w układy.
Prace Friedmana, których treść zapiera dech w piersiach, są szeroko cytowane w świecie. Szczególnie książka pt. Red Mafia: How the Russian Mob Has Invaded America. Friedman nie bał się ujawnić oczywistej prawdy, że cała “rosyjska” mafia, bez wyjątku, ma żydowski charakter, co wykorzystuje bezwzględnie jako tarczę przeciwko jakiejkolwiek krytyce. Pozwoliło to mafii na wielki rozrost i prosperowanie w świecie.
Co może dziwić, Friedman nie obawiał się również przyznać, że swiatowe organizacje żydowskie, z Anti-Defamation League na czele, korzystaja swiadomie z wpływow tej mafijnej osmiornicy. Innymi slowy, zorganizowana przestępczosc żydowska stala się akceptowana czescia żydowskiego swiata a organizacje żydowskie lobbuja skutecznie na jej rzecz w organach scigania i sluzbach specjalnych. Przykladem może byc powolanie syjonisty Michaela Chertoff’a na Stanówisko szefa Homeland Security, co dawalo gwarancje, że mafia żydowska nie stanie się celem postepowania prokuratorskiego, jak to miało miejsce z mafia wloska.
Korzenie tej żydowskiej organizacji przestępczej sięgaja carskich czasow. Zorganizowane syndykaty zbrodni uczestniczyly w rabowaniu bankow dla zdobycia pieniedzy na działalność bandy Lenina, przyczyniajac się do powstania przedrewolucyjnego chaosu. W czasach tzw. rewolucji było trudno, a nawet czasem niemozliwe, odroznic ideologow bolszewickich od czlonkow zorganizowanych syndykatow przestępczych. Postepowali bowiem w podobny sposob.
Jednakze, wydaje się, że współczesne korzenie tej mafii sięgają dni stagnacji w ZSRR za czasow Leonida Brezniewa. Pod koniec lat 1970. rozkwitał tam czarny rynek, a wczesne stadia żydowskiej mafii to jego podziemie. Gospodarka radziecka załamałaby się prawdopodobnie dużo wcześniej, gdyby nie była podtrzymywana przez czarny rynek.
Wkrótce bosowie tych podziemnych struktur stali się tak potężni, że mogli sobie nawet pozwolić na tworzenie własnych “sądów ludowych”, które wydawały wyroki niezależne od kontroli władz sowieckich. Wielu z nich odsiedziało już wyroki w sowieckich gułagach za wcześniejszą działalność na czarnym rynku. Surowe warunki więzienne nauczyły ich umiejętności przetrwania, która stała się teraz bardzo przydatna w nowych warunkach. To spośród nich wyłonily się nowe elity kryminalnego światka.
W praktyce, czarny rynek działał już w systemie sowieckim od dziesiątkow lat jako wentyl bezpieczenstwa, tak że wszelkie oceny realnego stanu sowieckiej gospodarki były często zwykłymi spekulacjami. Czarny rynek dostarczał wielu dóbr i usług, których nie był w stanie stworzyć niesprawny system komunistycznej gospodarki. Żydowscy “markieterzy”, którzy znaleźli się w gułagu, zaczęli łączyć się w “braterstwa krwi”, coś na wzór murzyńskich lub latynoskich gangów w amerykańskim systemie więziennictwa. Organizowali tam żydowskie bundy oparte o niezwykle mocne więzy, które okazały się niezwykle przydatne po wyjściu na wolność w tworzeniu wysoce tajnych, hermetycznych, przęstepczych organizacji, do których przeniknięcie było często praktycznie niemożliwe.
Żydowskie lobby w Stanach Zjednoczonych doprowadzilo do uchwalenia specjalnych przepisów (tzw. JacksonVanick law), na podstawie których udzielono Związkowi Radzieckiemu pewnych korzyści handlowych w zamian za uprzywilejowane traktowanie Żydow rosyjskich. W odróżnieniu od zwykłych obywateli sowieckich, Żydom pozwalano na emigrację. Możliwości te wykorzystało KGB, które pozbyło się najgorszych kryminalistów pochodzenia żydowskiego, wysyłając ich do USA. Naiwni republikanie uznali to za duży sukces w konfrontacji z ZSRR. Olbrzymi udział w penetracji Stanów Zjednoczonych przez żydowską mafię mieli właśnie ci sowieccy “komandosi”. Warto tutaj zaznaczyć, że takie organizacje jak ADL lub Hebrew Aid Society uczestniczyły w fianansowaniu przerzucania sowieckich Żydów ze Związku Radzieckiego. Ponieważ sowieckie podziemie gospodarcze oraz świat kryminalny były zdominowane przez Żydów, trudno uwierzyć w to, że wspomniane organizacje amerykańskich Żydów nie zdawały sobie sprawy z charakteru powiązań tych rosyjskich imigrantów z żydowską mafią. Duża część wspomnianych funduszy, przeznaczonych na wspomaganie imigracji z ZSRR do Izraela, została przechwycona przez mafię, która użyła ich do osiedlenia wielu Żydow w Nowym Jorku – Nowej Ziemi Obiecanej – zamiast w Izraelu.
Jedna z głównych postaci żydowskiej mafii był Marat Balagula, który zakupił restauracje w Brighton Beach na Brooklynie, nadając jej nazwę Odessa. Miejsce to stało się wkrótce głównym punktem rekrutacji gangsterów. Centrum to miało również powiązania z lokalnymi organizacjami syjonistycznymi, w tym z kobiecą grupą Hadassah. Wykorzystywano je do organizowania mityngów oraz do zbiórki pieniędzy na fundusze.
Restauracja ta stała się wkrótce słynna jako silne centrum polityczne Brooklynu. Balagula wraz ze swoimi żydowskimi mafiozami sprawował tutaj “sądy ludowe”.
Jego słowa traktowane były jako “prawo”. Zwyczajne sądy w tej dzielnicy nie miały szans w konfrontacji z gangsterami, których broniły wpływowe organizacje żydowskie, włączając w to lokalne władze, zdominowane przez Żydów.
Balagula stworzył swoiste “państwo w państwie”. Jego “sądy” działały sprawniej i szybciej niz sądy miejskie Nowego Jorku. Porwania, tortury oraz publiczne egzekucje stały się codziennością na Brooklynie. Nawet włoska mafia czuła się bezsilna. Działała ona zwykle ostrożniej i rozsądniej. Żydowscy gangsterzy zachowywali się ostentacyjnie i stosowali przemoc bez wahania.
Balagula wraz z innym słynnym żydowskim gangsterem Jurim Brokhinem wsławili się kradzieżą bizuterii. W sklepach jubilerskich zostawiali sztuczną bizuterię w miejsce skradzionej. Friedman opisuje przypadek takiej kradzieży w Chicago, gdzie zostali zatrzymani na lotnisku z $175,000 gotówki. Zdradził ich chasydzki ubiór, który mieli na sobie na lotnisku O’Hare w dniu święta Yom Kippur, w czasie którego Żydom nie wolno podróżować. Wzbudziło to podejrzenia miejscowego policjanta żydowskiego pochodzenia. Wprawdzie byli wówczas sądzeni za kradzież, ale uniknęli wyroku kary więzienia. Za popełnione przez nich przestępstwa na ogół dostaje się ponad 20 lat więzienia. Ich przypadek może żwiadczyć o olbrzymich wpływach żydowskiej mafii.
Obydwaj gangsterzy byli kiedyż znanymi kryminalistami w ZSRR a mimo to udało im się przetransferować cały swój majątek do USA, dzięki pomocy żydowskich organizacji “charytatywnych” oraz działaczy syjonistycznych.
Głównym łącznikiem pomiędzy amerykańskimi ośrodkami władzy politycznej a żydowską mafią był rabin Ronald Greenwald, który wykorzystywał swoje znajomości i wpływy polityczne dla obrony żydowskich gangsterów. W roku 1972 Greenwald brał udział w kampanii wyborczej Richarda Nixona. Nixon wraz z innymi republikanami korzystali z jego poparcia dla pozyskania żydowskich wyborców. W rządzie Nixona otrzymał on Stanówisko “doradcy” d/s zwalczania ubóstwa wśród Żydów. W praktyce rabin wykorzystywał swoje wpływy do obrony mafii żydowskiej, która w tym czasie zaangażowała się w działalność przestępczż wokół programu federalnego zdrowotnej pomocy społecznej Medicaid. Przestępstwa te nigdy nie zostały zbadane przez władze.
Stanowisko doradcy d/s ubóstwa wśród Żydow pozwalało mu na ukrywanie przekrętów finansowych, jak również odwoływanie jakichkolwiek akcji FBI przeciwko niemu i jego kolegom. Rozrost żydowskich grup mafijnych w USA w jakimś stopniu nastąpił również dzięki protekcji i koneksjom politycznym Greenwalda.
Greenwald odegrał również dużą rolę w obronie Marca Rich’a, żydowskiego miliardera powiązanego z mafią. Rich, główny gracz w administracji Clintona, dokonał olbrzymich oszustw finansowych. Wprawdzie wszystko uszło mu na sucho, ale media przeprowadziły atak na niego, ponieważ prowadził interesy z Iranem i wielu jego żydowskich pobratymców uznało go za zdrajcę. Cała sprawa przeciwko niemu zakończyła się podpisaniem aktu łaski przez prezydenta Clintona.
Żydowska mafia praktycznie opanowała całe Las Vegas, nie bez udziału i protekcji Greenwalda. Jakiś czas temu wyprodukowano film pt. Casino, w którym grają Robert DeNiro i Joe Pesci. DeNiro gra sympatycznego, odnoszącego sukcesy, żydowskiego przedsiębiorcę Rothsteina, natomiast Pesci gra aroganckiego i zarozumiałego Włocha.
Celem filmu było utrwalenie w Amerykanach opinii o kryminalnej działaności włoskiej mafii oraz odwrócenie uwagi od żydowskiej zorganizowanej przestępczości.
Balagula, zanim przejął interesy żydowskiej mafii na terenie Stanów Zjednoczonych, współpracował z KGB. Bez problemu otrzymywał wizę od KGB, które wykorzystywało go do handlu skradzionymi dziełami sztuki i bizuterii. Następnie zapewniono mu stanowisko dyrektora największej na Ukrainie spółdzielni rolniczej, którego za przyzwoleniem KGB użył do rozwijania działaności na czarnym rynku. Tuż przed zakończeniem zimnej wojny, wielu pracowników KGB rozważało możliwość znalezienia zatrudnienia w żydowskim syndykacie przestępczym po spodziewanej utracie stanowisk w rezultacie upadku starego systemu. Żydowscy mafiozi korzystali więc zarówno z protekcji amerykańskich agencji politycznych, kierowanych przez Greenwalda, jak również z pomocy rozpadającego się sowieckiego aparatu służb specjalnych.
Wiele operacji wykonywanych przez żydowską mafię ma międzynarodowy charakter i olbrzymie rozmiary. Balagula utworzył kolosalne mafijne imperium, sięgające od Afryki Północnej do Wenezueli i od Arabii Saudyjskiej do Brooklynu. Mafia zarządza flotą tankowców, samochodów-cystern oraz siecią stacji benzynowych oraz dystrybucją, które znajdują się w rękach miejscowych Żydów, lojalnych wobec mafii. Żydowscy gangsterzy utworzyli infrastrukturę handlu ropą naftową i jej pochodnymi, tak że są praktycznie nie do pokonania. Mafia ma wpływ na ceny ropy naftowej i od czasu do czasu pośredniczy nawet w kontaktach pomiędzy Mossadem a szejakami z arabskich krajów naftowych.
Sprawy te nigdy nie ujrzały swiatła dziennego, ani też żadne służby państwowe nie przeprowadzały śledztwa na ten temat.
Nie ma potężniejszego człowieka na świecie niż boss omawianej żydowskiej mafii. Praktycznie kontroluje on znaczną część globu ziemskiego. Mimo tego, ciągle pozostaje w cieniu, światowe media nie interesują się nim, CIA uznało go za “najniebezpieczniejszego człowieka na świecie” i “olbrzymie zagrożenie” dla bezpieczeństwa swiatowego. Fakt,że pozostaje on poza zasięgiem zainteresowań światowych mediów może świadczyć o olbrzymich wpływach żydowskich odrodków władzy, które ukręcają głowę każdej próbie ujawnienia przestępstw żydowskiej mafii.
Władca ten utworzył globalną sieć komunikacji i zatrudnia setki najwyższej klasy specjalistów od informatyki, fizyki, ekonomii, itd. aby sprawnie zarządzać swoim imperium. Penetruje on wszystkie giełdy na świecie i ma kontrolę nad transakcjami jakie tam się odbywają. Stoi on również za najwiekszą w historii operacją prania brudnych pieniędzy ($ 7 mld) poprzez Bank of New York, który stanowi główną gałąź Federalnego Banku Rezerw. Człowiekiem tym jest urodzony w 1946 r. Siemion Mogilewicz. Mogilewicz organizował duże przerzuty żydowskich imigrantów z Rosji do Izraela.
Słynne było jego powiedzenie, że “największym problemem Izraela jest zbyt duża liczba Żydów w tym kraju”. Zajmował się również prowadzeniem sieci burdeli w Izraelu, w których zatrudniano młode Rosjanki i Ukrainki, traktowane jak niewolnice seksualne.
Prawo izraelskie zezwala na ten proceder pod warunkiem, że nie są to Żydowki. W raportach policyjnych dotyczących tego zjawiska, które sporządzano w Izraelu, na Ukrainie lub w USA starannie pomijano nazwisko Mogilewicza. Mogilewicz kontroluje również handel wódką w Rosji oraz w krajach Centralnej Europy.
Mogilewicz wykupił przemysl zbrojeniowy na Węgrzech. Posiada również własną, świetnie uzbrojoną armię. Zdaniem ekspertów NATO jest on dużym zagrożeniem dla bezpieczeństwa w Europie. Jest wysoce prawdopodobne, że jego siły militarne są większe niż niejednego europejskiego kraju. Szczególnie niebezpieczne jest zaangażowanie się Mogilewicza w handel głowicami nuklearnymi, pochodzącymi z arsenałów byłego Układu Warszawskiego. Posiada on swoich agentów w służbach wywiadowczych wielu krajów, tak że jest on na bieżąco informowany o ewentualnych śledztwach lub akcjach, jakie mogą być przeciwko niemu podejmowane.
Telewizja niemiecka nadala reportaż, z którego wynikało, że Mogilewicz współpracował z niemiecką agencją wywiadowczą (BND), która dostarczała mu informacji o jego rywalach na terenie Rosji. Podobne układy ma również z wywiadem francuskim. Ścisle współpracuje z Mossadem, który doprowadził do zniszczenia jego teczki personalnej, zawierającej informacje o jego przestępstwach. Przy takich układach Mogilewicz może swobodnie podrożować po całym świecie bez obawy, że zainteresuje się nim jakaś prokuratura. Nadal kontroluje czarny rynek w Rosji i w Europie Centralnej. Wiadomo o jego powiązaniach z Rockefellerem. Jego główny doradca finansowy, Igor Fisherman jest równocześnie konsultantem Chase Manhattan Bank. Jeżeli chodzi o jego powiązania z Federalnym Bankiem Rezerw, to wprawdzie nie przedstawiono konkretnych zarzutów, ale według prowadzących śledztwo ekspertów, pranie brudnych pieniędzy na taką skalę nie byłoby możliwe bez wiedzy i udziału bosów tego banku. Kiedy Departament Sprawiedliwości USA rozpoczął śledztwo przeciwko Mogilewiczowi, ten oskarżył Departament o “antysemicką konspirację”.
Doradca i mentor b. prezydenta George W. Busha, Natan Szaransky, miał długą historię powiązań ze zorganizowaną przestępczościż. Kongres, Departament Stanu oraz CIA są w posiadaniu dossier Szaranskiego, z których wynika, że był on pośrednikiem pomiędzy Partią Republikańską a bosami mafii żydowskiej, podobnie jak rabin Greenwald. Szaranski był tak pewny swoich wpływów i siły, że wprowadził przedstawicieli mafii żydowskiej do administracji Busha. Pozowali oni zawsze na “antykomunistow”, co w zupełności wystarczyło republikanom. Reputacja “dysydentów” chroniła ich prawie tak mocno jak ich religia. Ignorowano fakt, że byli kiedyś aresztowani przez komunistyczne służby specjalne za działalność na czarnym rynku a nie za poglądy polityczne.
Ojciec George W. Busha odmówił kiedyś współpracy w śledztwie dotyczącym działaności rosyjskich gangów w Szwajcarii. Jak to skomentowal jeden z pracowników CIA: “Nie ma jednego znaczącego członka mafii rosyjskiej, który nie miałby izraelskiego paszportu”. Jednakże władze izraelskie z reguły odmawiały uczestnictwa w jakiejkolwiek akcji przeciwko gangsterom. Jedynym wyjatkiem był Yitzhak Rabin, który spotkał się z przedstawicielami Mossad’u i Shin Bet, aby opracować wspólnie walkę ze zorganizowaną przestępczością, która jego zdaniem mogła zdestabilizować Izrael.
Niestety, w kilka dni później został zamordowany. Jego nastepca, Szymon Perez, odłożył te teczki na półkę, gdzie leżą do dzisiaj.
Warto zastanowić się nad przyczynami tego zjawiska. Wprawdzie istnieje wiele etnicznych grup zorganizowanej przestępczości, ale dotychczas najcześciej wspominano głównie o włoskiej mafii. Ostatnio rośnie znaczenie gangów czeczeńskich, albańskich i latynoskich, ale żaden z nich nie dorasta do pięt żydowskim klanom. Dlaczego właśnie Żydzi? Zastanawiajace jest, że w takich amerykańskich agencjach, walczących ze zorganizowaną przestępczością, jak FBI, CIA lub DEA tylko niewielu pracowników
rozumie hebrajski lu jidysz . Wielu szefów żydowskich gangów posługuje się swobodnie tymi językami, obok rosyjskiego i angielskiego, co utrudnia rozszyfrowanie ich. Siła żydowskich gangów przejawia się również w tym, że postepują znacznie brutalniej niż inne etniczne organizacje przestępcze. Żydowscy gangsterzy lubią stosować wyrafinowane tortury oraz bez wahania mordują dzieci oraz nieuzbrojonych mężczyzn i kobiety. Żydowscy gangsterzy nie uznają żadnego kodeksu honorowego, jak to ma miejsce wśród irlandzkich lub włoskich gangów. Ta arogancja wytworzyła sytuację, w której nawet włoskie gangi podchodzą do swoich żydowskich konkurentow z dużą ostrożnością.
Głównym czynnikiem wpływajacym na wzrost siły i wpływów żydowskiej mafii jest istnienie państwa Izrael. Żydowscy handlarze narkotykow, producenci dziecięcej pornografii lub handlarze niewolników mogą liczyć na brak zainteresowania ich działalnością ze strony izraelskich służb specjalnych i wymiaru sprawiedliwości Izraela. Prawo izraelskie nie uznaje w/w działalności za przestępczż, jeźeli ofiarami nie są Żydzi.
Mafia żydowska pokazała swoją siłę zabijając Izaaka Rabina. Izrael nigdy nie wydaje swoich obywateli, którzy popełnili przestępstwo, obcym państwom, dlatego żydowscy mordercy i kryminaliści łatwo mogą uniknąć kary uciekając do Izraela.
Specyficzna sytuacja panowała w byłym ZSRR, gdzie Żydzi zajmowali znaczącż pozycję w administracji państwowej, co umacniało również wzrost znaczenia mafii żydowskiej. Ponieważ Żydzi od dawna zdominowali sowiecki czarny rynek, to właśnie oni mogli z łatwością odnosić główne korzyści z kryzysu w jakim znalazła się Rosja po roku 1985. Żydowskie organizacje przestępcze współpracowały zarówno z KGB, jak i z Mossadem, co pozwalało im unikać namierzenia ich przez zachodnie agencje wywiadowcze.
Jednakże, najważniejszym czynnikiem wpływającym na potęgę żydowskiej mafii jest całkowita kontrola mediów przez żydowskie rody oraz wpływy ADL w amerykańskiej kulturze. Jakakolwiek poważniejsza akcja, podjęta przez rządowe agencje przeciwko żydowskim przestępcom, natychmiast spotyka się niesłychanym kontratakiem ze strony wszystkich głównych mediów amerykańskich. Dlatego w amerykańskiej TV możemy np.oglądać seriale o włoskich mafiozach, ale nigdy nie zobaczymy podobnych filmów o żydowskich gangsterach.
W obecnym czasie niewiele można w tej sprawie zrobić. Należy oczekiwać, że w niedalekiej przyszłości nacjonaliści i rewizjoniści amerykańscy będą przedmiotem ataków ze strony żydowskich gangsterów, mających powiązania z Mossadem. Wydaje się, że los Zachodu będzie bardziej zależał od decyzji podejmowanych w Moskwie niż w Waszyngtonie lub Nowym Jorku. Władimir Putin powinien skupić w swoich rękach jeszcze więcej władzy. Osłabienie wpływów gubernatorów prowincji rosyjskich przez akcje Putina można uznać za próbę walki ze zorganizowaną przestępczością, ponieważ gubernatorzy chętnie wchodzili w układy z miejscowymi bosami mafii. Putin powinien kontynuowac reformy w wojsku oraz w służbach specjalnych, tak aby były bardziej lojalne dla nowego rosyjskiego porządku. Powinien ujawnić wpływy bosów mafii żydowskiej we współczesnym zachodnim świecie.
Należy umacniać pozycję rubla (najlepiej żeby nie można go było wymieniać na inną walutę), tak aby uniemożliwić manipulacje bosów mafii na rynku walutowym. Przydatne byłoby również utworzenie silnego rosyjsko-chińskiego bloku handlowego. Niestety, siły policyjne w Rosji sa zbyt słabe. Zarobki policjantów są niskie. Należałoby uzyskać wsparcie lokalnej milicji w konfrontacji z mafią i wszechobecną korupcją. Putin cieszył się dotychczas dużą popularnością w społeczeństwie rosyjskim, co powinien wykorzystać do walki ze zorganizowaną przestępczością, wspieraną przez światowy imperializm.
Banki rosyjskie powinny przejść pod ścisłą kontrolę rządową i należy wyeliminować z nich wszystkie elementy kryminalne. Do walki z żydowską mafią powinna się włączyć rosyjska cerkiew, druga najbardziej wpływowa siła w Rosji, apelując do wiernych, aby brali aktywny udział w budowę nowego narodowego, społecznego systemu. Rząd powinien wspomagać finansowo społeczności wiejskie, tak aby doprowadzić do wzrostu populacji oraz dążyć do samowystarczalności Rosji w zakresie żywności.
Rosyjskie zasoby ropy naftowej i gazu ziemnego powinny znajdować się pod ścisłą kontrolą i ochroną państwową. Putin, rosyjscy nacjonaliści oraz cerkiew cieszż się obecnie olbrzymią popularnością i majż duże wpływy w Rosji. Należy ten kapitał wykorzystać do walki z inspirowaną przez Żydów przestępczością, imperializmem, liberalizmem oraz depopulacją.

Dr Raphael Johnson

Z angielskiego tłumaczył John Terlecky

That’s all, folks

#64 04.21.2009 18:47:59

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

LICHWA - rak ludzkości - fragment najnowszej książki Henryka Pająka

http://www.bibula.com/?p=5832&print=1

That’s all, folks

#65 04.21.2009 19:04:02

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Uwagi patrioty amerykańskiego na wiadomość o otwarciu kolejnego Muzeum Holokaustu

W miejscowości Skokie na przedmieściach Chicago w stanie Illinois, dokonane zostanie uroczyste otwarcie kolejnego “Muzeum Holokaustu”. Poniżej przytaczamy list Michael Rivero, dziennikarza, komenatora radiowego, edytora anty-neokonserwatywnej strony Whatreallyhappened.

Każde Muzeum Holokaustu jest pomnikiem pamięci osób, które odrzuciły możliwość postawienia się przeciwko tyrani rządu i stanięcia we własnej obronie, lecz zamiast tego domagają się  od reszty świata, aby ich teraz ochraniać!

Każde Muzeum Holokaustu jest przypomnieniem osób, które wybrały bierność i ciszę, nawet w czasie gdy ich sąsiedzi byli wyłapywani i zesyłani do obozów pracy przymusowej. Każde Muzeum Holokaustu jest przypomniemiem tego, że wszyscy Żydzi mogli postawić się w oporze przeciwko Hiterowi i powstrzymać go, lecz zdecydowali aby tego nie uczynić.

Czy jest to zatem ten ideał, który mamy przekazywać swoim dzieciom poprzez takie muzea? Aby godzić się, aby iść z prądem, aby pokornie przestrzegać każdego nakazu, abu kłaniać się, nawet wtedy gdy przywódcy państwowi kroczą niebiezpieczną i destrukcyjną drogą?

Izrael domaga się pieniędzy i bezwarunkowego wsparcia od reszty świata twierdząc, że “my” zezwoliliśmy na to co się stało. Ale prawda jest inna: czy to ci ludzie, ci którzy mieszkali wtedy w Niemczech, najbliżej tych dokonywanych przestępstw, nie są właśnie odpowiedzialni za “to”, cokolwiek by  “to” nie oznaczało?

Każde Muzeum Holokaustu jest próbą przepisania historii, przeniesienia odpowiedzialności za bierność ludzi, na resztę świata. A gdzie są muzem w każdym mieście amerykańskim, muzea tych żołnierzy amerykańskich, który właśnie wkroczyli, często za cenę swojego życia, aby zatrzymać Hitlera przed wypełnieniem jego planów, jakiekolwiek by one nie były?

Dlaczego nie widzimy takich muzeów w każdym mieście amerykańskim? Czy życie Amerykanów jest jakby mniej ważne?

Michael Rivero

That’s all, folks

#66 04.21.2009 19:13:31

madmax
Niezaprzeczalna Legenda Forum

moze jak znajde czas to napisze o mojej wizycie w naszym miejscowym muzeum a mam czym sie podzielic. Dzieki za post

"Największą chlubą nie jest to, aby nigdy się nie potknąć, ale to, aby po każdym upadku dźwignąć się i stanąć na nogi."

#67 04.21.2009 19:30:33

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Ach ci rodzice... (za Yahoo News)

Police say mom ordered daughters out, drove off

By JIM FITZGERALD, Associated Press Writer Jim Fitzgerald, Associated Press Writer
1 hr 19 mins ago

WHITE PLAINS, N.Y. – Usually, it's an empty threat: "If you kids don't stop fighting, I'm going to stop this car right now and leave you here!" But a mother from an upper-crust New York suburb went through with it, ordering her battling 10- and 12-year-old daughters out of her car in White Plains' business district and driving off, police said Tuesday.

Madlyn Primoff, 45, a partner in a Manhattan law firm, pleaded not guilty Monday to a charge of endangering a child. A temporary order of protection was issued, barring her from contact with the children, who were physically unharmed.

Primoff's lawyer, Vincent Briccetti, would not comment Tuesday on details of the case. But he said, "Madlyn is a great mother connected with a great family, and she is grateful for the outpouring of support from friends and family."

There wasn't much support from strangers, however. Mothers interviewed near the scene said they couldn't imagine doing what Primoff did, though some understood the urge.

Iris Gorodess, 49, of Mahopac, who has four children ranging from 10 to 19 years old, said she sympathized with Primoff's actions, right up to the point where she pulled away.

"I used to pull over and make the kids change seats. Also, I make sure the kids have their iPods and their games. And I have a minivan, so they're not up my neck all the time.

"But I can't see pulling away. That has to be too scary for the children."

White Plains police said Primoff ordered the arguing girls out of the car Sunday evening as they were driving home. She left them at Post Road and South Broadway, an area of shops and offices 3 miles from their home, then drove off, the police report said.

The report does not say whether the girls had cell phones.

Police would not say if Primoff ever returned to look for the girls, but they said, without explaining how, that the 12-year-old eventually caught up with the mother. The 10-year-old was found by a "Good Samaritan" on the street, upset and emotional about losing her mother, police said.

The girl gave police her mother's name and their address in well-to-do Scarsdale, and they asked Scarsdale police to check Primoff's $2 million house. Shortly afterward, Primoff called Scarsdale police from home to say the 10-year-old was missing, said Scarsdale Detective Lt. Bryant Clark.

He directed her to White Plains police headquarters, where she was arrested.

Dr. Richard Gersh, director of psychiatric services at the Jewish Board of Family and Children's Services in Manhattan, said Primoff's behavior was not appropriate.

"It is a traumatic situation for a child to be abandoned by a parent like that. You can imagine what emotional issues might arise," he said.

Ostatnio edytowany przez zoomboy (04.21.2009 19:31:32)

That’s all, folks

#68 04.24.2009 09:56:47

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Recepta na uzdrowienie ekonomii...

This is from an article in the St. Petersburg Times Newspaper on Sunday.

The Business Section asked readers for ideas on "How Would You
     Fix the Economy?"

I think this guy nailed it!

Dear Mr. President:

Please find below my suggestion for fixing America 's economy.

Instead of giving billions of dollars to companies that will
     squander themoney on lavish parties and unearned bonuses, use the
following plan.

You can call it the Patriotic Retirement Plan:

There are about 40 million people over 50 in the work force.

Pay them $1 million apiece severance for early retirement with the
following stipulations:

1) They MUST retire.  Forty million job openings -

Unemployment fixed.

2) They MUST buy a new American CAR.  Forty million cars ordered-

Auto Industry fixed.

3) They MUST either buy a house or pay off their mortgage -

Housing Crisis fixed.

It can't get any easier than that!

If more money is needed, have all members of Congress and their
      constituents pay their taxes...

That’s all, folks

#69 04.24.2009 10:13:44

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Classic Car Piggy Bank? za National Motorist Association

http://img28.picoodle.com/img/img28/2/4/24/zoomboy/f_65Corvettem_bd4076a.jpg

By Eric Peters, Automotive Columnist

Stocks and 401ks are about as reliable (and worth about as much) as Confederate dollars. So, where to put your extra cash — assuming you have some?

Consider buying an antique or classic car.

If that sounds like an indulgence — a purely discretionary splurge on something that has no real usefulness — well, you’re partially right. But a classic car is also something else: It’s a way to convert your slowly deflating dollars, whose purchasing power declines with each cycle of the Federal Reserve’s printing presses, into a durable asset — much like gold.

Don’t forget: People buy gold because it is a “value stabilizer” that at least partially immunizes the buying power represented by the dollars used to purchase it against the inevitable decline in value of those paper dollars. Gold can perform this function because unlike paper currency, there is a limited supply of it; it’s not possible for a central bank to just flip a switch and flood the economy with newly minted gold. In contrast, those “Federal Reserve Notes” you have in your pocket have absolutely no intrinsic value whatsoever — beyond their capacity to provide you with kindling to start a fire or maybe help in the bathroom.

Just like the 1920s German Mark.

If the Federal Reserve decides to double the supply of dollars next year, all it has to do is turn on the printing presses. But the buying power of the dollars in circulation does not increase. In fact, it is decreased by exactly the amount of new money printed.

You now need $20 to buy what $10 used to buy.

Until this past fall, people invested in stocks and so on as a way to hedge against the constantly declining value of their paper dollars. Now that option’s looking not so good — which is why people are flocking to things like Gold.

Which brings us back to classic cars.

Think about it. A classic car — something like a ‘65 Corvette - is a lot like gold, only better because you can’t drive gold or do burnouts with it. Also, unlike paper dollars, they’re not making anymore ‘65 Corvettes. There is a fixed and limited supply — which in a very important way makes a classic car inflation-proof.

The market value of a classic car may go up or down, but it is extremely unlikely that it will ever lose 30-40 percent of its worth — let alone become worthless — like the value of your 401k.

In fact, the trend is consistently, reliably upward. A ‘65 Corvette — or any other legitimate collectible car — will never be worth nothing, or next to nothing, unless the entire economy collapses. And even then, you will still have an automobile. A functional piece of machinery that could be used for something.

At the very least/worst case scenario, you have the scrap value of its metal and so on. And let’s face it, if it gets to that point, none of this matters anyhow.

Meanwhile, assuming we’re not facing the Economic End Times, buying a classic car is a fantastic way to protect your assets and have fun doing it.

Plus, like buying real estate, right now is a great time to buy a classic car — if you have some cash available.

It’s not so much that the prices of collectible vehicles have dropped to the extent that home prices have. (They haven’t.) It’s that it’s generally harder to buy a classic car unless you have a pretty large wad of cash and/or excellent credit sufficient to get a loan.

This is advantageous to the relative handful in a position to buy — the proverbial buyer’s market, as with real estate.

Keep in mind, however, that there are fewer financing options on cars over 20 years old. Lenders tend to be more persnickety — and often demand as much as 20 percent down in cash. Even if they don’t, the interest payments on a classic car loan can be killer — 10-15 percent or more vs. the current 0 down deals on brand-new cars. And the loan terms are usually shorter — three years being typical. That means the monthly nut will be higher. On a $30,000 purchase, the payment might be $600 per month.

That weeds out a lot of folks.

But if you do have cash, there are few investment in this economy that are more blue chip. You’ll be protected against inflation — something the money in your bank account (or under your mattress) is completely vulnerable to.

Let’s say you take $25k out of your savings to buy a classic car. Next year, courtesy of inflation, the price of the car you bought balloons to $35k. Had you left the money in the bank, you’d be $10k poorer, in terms of purchasing power. But instead, your money’s value is maintained because you converted it into something of enduring worth that isn’t vulnerable (or as vulnerable) to the manipulations of the Federal Reserve, Wall Street and Congress.

There’s another benefit, too.

If you ever need to “cash out,” there is no penalty for early withdrawal, no onerous, obnoxious paperwork — and no punitive taxation. Indeed, you can convert the value of your classic car into cash money at any time — and keep every penny. No income tax — unlike wages you get from your job or “returns” from traditional “investments” in things like stocks and interest payments, etc.

For the moment, the federal government hasn’t thought to close this little “loophole” (Orwellian Language Alert).

So, not only can you insulate yourself against the ravages of inflation and a shaky dollar, you can access your cash at virtually any time, without filling out reams of paperwork or being forced to pay a confiscatory tax to Uncle Shyster. Think of it as a full-size, fully mobile piggy bank.

What could be better?

Or at least, give you the best excuse yet to buy that classic car you’ve always wanted?

That’s all, folks

#70 04.27.2009 19:16:05

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

EPITAFIUM

(pamięci Grzesia Przemyka)

ten wiersz chronię w sobie
jak skarb
w naczyniach glinianych
przez długie lata
pęcznieje on
i wrasta we mnie korzeniami
aż do bólu

pojawiasz się w blejtramie mojego snu
ciepłą majową nocą
zapachem kwitnących kasztanów
wątłym świtem podkradasz do okna
szepcząc
„ojczyzno moja
ile cię cenić trzeba”...

moi synowie patrzą na mnie Twoimi oczami
ich niesforne czupryny gładzę delikatnie jak Twoją
Grzesiu
nikt nigdy nie bił ich za to
że mają zakurzone, bose stopy
ani za to, że zdali właśnie maturę
ani za niepokorny wiersz matki

odwracam wzrok
ku granatowym falom Pacyfiku
mojej ojczyzny-obczyzny
szukam ukojenia w bezkresie indiańskiej prerii
nie tęsknię
jestem kamieniem przydrożnym
który woła o pomstę

Mirosława Kruszewska
(2008)

That’s all, folks

#71 04.27.2009 20:46:01

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Wygrzebane w Internecie...

Teaser...

Nieważne, lepiej się nie podliczać, bo i tak to niczego nie zmieni. Natomiast, inaczej postawię pytanie – czy obserwując polonijne medialne podwórko nie ma się wrażenia, że dotknięcie tematu dyskusyjnego jest ryzykiem, ponieważ wymiana poglądów w efekcie sprowadza się do słownych utarczek. Aż strach pomyśleć, że można by stać się sprawcą czyjejś przykrości nie przemyślawszy wcześniej skutków jakiejś publikacji.   

http://pismoprofile.com/index.cgi?actio … amp;kind=4

That’s all, folks

#72 04.28.2009 17:07:51

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

DROGI PRZYJACIELU / DROGA PRZYJACIÓŁKO, wink

Fakt, że zainteresował Cię ten temat dowodzi, że jesteś rozsądną osobą -
więc czytaj dalej. Teraz chcę Ci zaproponować coś co odmieni Twoje życie.
Wyobraź sobie, że mieszkasz w normalnym kraju, we własnym domku z pięknym
ogrodem, w garażu stoi samochód Twoich marzeń a w przydomowym hangarze
jakiś prywatny statek powietrzny. Może to być mały śmigłowiec np.
amerykański Robinson R-22 lub mały samolot np. Cessna, Mooney, czy Bellanca
albo Commander - też produkcji amerykańskiej. Oczywiście w domu masz szybki,
szerokopasmowy internet i wszelkie inne udogodnienia. Pieniądze zarabiasz
prowadząc mały dochodowy biznes we własnym domu. Wakacje spędzasz odwiedzając
egzotyczne kraje, a z Twojej twarzy nigdy nie znika uśmiech. Przyznasz,
że fajnie jest tak pomarzyć. Ale to nie marzenia. Wszystko to stanie się
rzeczywistością. Oto jedyna okazja w Twoim życiu. Te marzenia staną się
rzeczywistością, jeżeli tylko zadasz sobie bardzo niewiele trudu. Jak to osiągnąć?
Wystarczy, że poprzesz kandydaturę ROMANA WŁOSA z Katowic na prezydenta RP
w wyborach w 2010 roku. Musisz wiedzieć, że aby ROMAN WŁOS mógł kandydować
musisz się wpisać na listę poparcia i pomóc mu zdobyć 100,000 (sto tysięcy)
podpisów. Przyznasz, że niewiele. Nie przegap takiej okazji. Już dziś
napisz po BEZPŁATNY formularz listy poparcia. Koniecznie załącz znaczek na
odpowiedź. Otrzymany formularz skopiuj w jak największej liczbie egzemplarzy
i rozpowszechniaj gdzie się tylko da. Złóż tam Twój podpis oraz zbierz podpisy
od przyjaciół i znajomych. Pisz na adres - ROMAN WŁOS, BOX 1328-pitbul,
40-001 KATOWICE, POLAND. Skopiuj także ten tekst, który teraz czytasz
i rozpowszechniaj go w tak dużej liczbie egzemplarzy jak to możliwe. Wysyłaj
e-maile do znajomych i nieznajomych, wysyłaj do gazet i innych mediów,
zamieszczaj ten tekst na forach internetowych i w księgach gości.
Dziękuję Ci za czas poświęcony na przeczytanie tego listu. Przesyłam pozdrowienia
i życzę wszystkiego najlepszego.

ROMAN WŁOS
(kandydat na prezydenta RP 2010,
dumny, bo od zawsze BEZPARTYJNY)

http://www.romanwlos.go.pl
tel. +48 662 620 163

p.s. koniecznie obejrzyj film pod adresem -

http://www.tvs.pl/informacje/4923/
oraz
http://www.tvs.pl/film.php?id_materialu=1891

p.p.s.
każdy kto wpisze się na listę poparcia weźmie udział w BEZPŁATNYM
losowaniu cennych nagród jak samochody, samoloty, szybowce, komputery,
sprzęt RTV/AGD, itp. - każdy coś wygra - szczegóły niebawem w mediach,
dlatego nie zwlekaj - czasu zostało niewiele -
zacznij działać natychmiast - dziękuję

Ostatnio edytowany przez zoomboy (04.28.2009 18:53:15)

That’s all, folks

#73 05.02.2009 16:17:55

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Klęska Kapitalizmu: Kryzys 2008 roku i Upadek w Depresję

”Klęska Kapitalizmu: Kryzys 2008 roku i Upadek w Depresję” to tytuł książki Richard’a A. Posner’a, erudyty, Żyda, sędziego i komentatora, który jednak pomija skutki kontroli banku centralnego USA, przez zakulisową elitę właścicieli prywatnych banków. Źródłem obecnego kryzysu jest „Szwindel na Tysiąc Miliardów dolarów,” który podstawowo wywodzi się z obalenia nadzoru nad transakcjami, zwłaszcza giełdowymi, przez prezydenta Clinton’a, w czasie kiedy dawał on lub sprzedawał „zapobiegawcze” ułaskawienia. miliarderom-aferzystom, takim jak Marc Rich w 2001 roku. Czynił to z pomocą Eric’a Holder’a, obecnie ministra sprawiedliwości, w rządzie prezydenta Barack’a Hussein’a Obamy.

Sędzia Posner uważa, że obecny kryzys polega na załamaniem się struktury rynku przy jednoczesnej stracie przejrzystości transakcji, co przetworzyło recesję w depresję i wykoleiło amerykański kapitalistyczny model gospodarki. Stało się to mimo nadziei pokładanych w odporność na kryzysy „laissez-faire” kapitalizmu. Naturalnie kluczowa jest polityka monetarna, która w USA, wbrew konstytucji znajduje się, w rękach prywatnych bankierów, właścicieli banku Federal Reserve od 1913 roku. Katastrofalne skutki dało pozwolenie bankom handlowym, na działanie jako banki inwestycyjne. Dokonał tego prezydent Clinton w 2001 roku.

„Asymetria informacji” czyli fakt, że ludzie zarabiają dzięki dowiadywaniu się o zmianach cen wcześniej, niż większość inwestorów, jest siłą motoryczną spekulacji. Zmiany cen były też powodowane stosowaniem inżynierii finansowej, zwłaszcza w obliczaniu ryzyka transakcji rozmaitymi „pochodnymi pieniądza,” których publiczność i urzędnicy nie rozumieją. Ryzyko to było nieraz niby sprowadzane do zera, dzięki skomplikowanym rachunkom różniczkowym.

Istota rynku polega na istnieniu jednocześnie kilku cen, za ten sam przedmiot, co daje okazję zarobku poinformowanym dobrze i wcześnie inwestorom. Jednocześnie duże instytucje mogą kupować na kredyt na wielką skalę i w ten sposób sterować rynkiem. Mają one wpływ na cały system rynkowy w USA. Zwłaszcza w czasie niskiej stopy procentowej mogą one grać znacznie większym kapitałem niż posiadają, czyli mogą stosować tak zwaną „dzwignię,” która daje możliwość stosunkowo wielkich zarobków jak też wielkich strat.

Przed zniesieniem regulacji przez prezydenta Clinton’a wielką „dźwignią” był stosunek zysków (lub strat) do inwestowanych pieniędzy jak n.p. 1:10, natomiast po zniesieniu regulacji stosunek ten był 1:30 i więcej. Dzięki takiej sytuacji banki inwestycyjne, przeważnie żydowskie, takie jak Bear Stearns i Lehman Brothers, zbankrutowały jak używana przez nie „dżwignia” przyniosła im straty, zamiast zysków. Podobnie stało się z „dźwignią” stosowaną przez inne instytucje finansowe, nie tylko banki, ale też specjalne fundusze inwestycyjne („hedge funds”) oraz rozmaite kompanie asekuracyjne, etc. które używały wielkiej „dźwigni” i spekulowały na kredyt na wielką skalę.

Raz domina zaczęły się przewracać, instytucje finansowe straciły orientację, ile która instytucja jest na prawdę warta. Każda z tych instytucji była w posiadaniu portfolia zakupionych papierów wartościowych, o trudnej do ustalenia wartości. Niewypłacalne kontrakty na długi hipoteczne, stały się trucizną całego systemu finansowego. Banki zaczęły obawiać się jeden drugiego i rynek kredytowy zamarł, tak jak to było pokazane w polskiej karykaturze z XVI go wieku, pod tytułem „Śmierć Kredytu.” Ostatnio taka śmierć kredytu nastąpiła we wrześniu 2008 roku.

Nie doszłoby do tego gdyby Clinton nie obalił wymogów nadzoru i przejrzystości transakcji w 2001 roku, według sędziego Posner’a. Nastąpił groźny zastój przemysłowy jednocześnie z kryzysem finansowym, do którego doszło po spowodowaniu przez spekulantów wielkiego wzrostu cen nieruchomości oraz budowy około trzech milionów dodatkowych domów jednorodzinnych, więcej niż można było bezpiecznie sprzedać.

Wartości na giełdzie nowojorskiej zaczęły spadać blisko o połowę i wartość domów mieszkalnych spadła o 20% z globalnej wartości 64,4 tysięcy miliardów dolarów do 51,5, czyli straty wyniosły około 13 tysięcy miliardów dolarów. Pieniądze te przestały istnieć w gospodarce USA.

W tej sytuacji spadły poważnie wydatki konsumentów. Stanowią one w stosunku rocznym około 70% wartości gospodarki USA. W obliczu zachwiania wydatków konsumentów, 800 miliardów dolarów dwurocznego wsparcia planowanego przez prezydenta Obamę, według sędziego Posner’a, nie wystarczy, ponieważ od lat ludzie za mało oszczędzają. Obecnie szerzy się strach w wyniku bardzo skomplikowanego kryzysu i trudnych do zrozumienia spekulacji „pochodnymi pieniądza” na skalę wielokrotnie większą niż faktyczna wartość całej gospodarki światowej. Odbudowa zaufania do systemu finansowego USA jest trudna i powolna, a tymczasem rośnie bezrobocie i szerzy się zastój.

Brak regulacji kart kredytowych doprowadziło do szerzenia się lichwy, którą sędzia Posner chciałby prawnie ukrócić, jak też wprowadzić przejrzystość transakcji finansowych i ograniczanie ryzykownego używania „dźwigni” w inwestycjach bankowych, a specjalnie w transakcjach produktami inżynierii finansowej ogólnie nie zrozumiałymi w USA. Fatalne wrażenie robią na publiczności setki milionów dolarów, które dyrektorzy korporacji sami sobie wyznaczają, tak, że ich płaca przewyższa setki razy zarobki przeciętnego pracownika w ich przedsiębiorstwach.

Obecnie rząd prezydenta Obamy chce wskrzesić „kredyt i zaufanie,” ale odkłada na później sprawę nadzoru i przejrzystości transakcji. Zadaniem systemu finansowego jest usprawnianie działania gospodarki, inwestowanie oszczędności w postęp produkcji i rozwój technologii. Obecnie jest tego brak, wobec szerzenia kultu „wolnego rynku” i braku nadzoru nad spekulacjami, zwłaszcza „pochodnymi pieniądza,” które poważnie przyczyniły się do obecnego kryzysu światowego.

WWW.pogonowski.com
27 kwiecień 2009

Iwo Cyprian Pogonowsk

That’s all, folks

#74 05.02.2009 18:16:20

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

THAT DIRTY "S" WORD

By Jack H. Swift, Esq.
May 2, 2009
NewsWithViews.com

At all of the Tea Parties last tax day, there were a lot of signs and a lot of discussion about socialism. There was also a great deal of response from liberals and the liberal media to the effect that calling the current administration’s “progressive” policies “socialism” is simply a vile form of name calling. To them, “socialism” is simply a dirty word. Perhaps we need to see if the shoe fits.

Socialism or collectivism is simply a scheme or system of control. It is aimed at the control of social, community, and individual activities. It accomplishes this control indirectly by control of the community’s resources and directly by regulation of its production and the distribution of the rewards of production. The manner in which this control is accomplished can vary and that accounts for the various versions of collectivism: national socialism, fascism, and communism. All forms are inimical to traditional American values of individual liberty, freedom and private property.

Under Communism, control is accomplished through the medium of state ownership of all resources and enterprises for the production of goods. What social activities are not sufficiently controlled thereby, are subjected to rigorous regulation and regulatory enforcement. It encompasses the concept of the police state and ultimately depends upon slave labor.

By contrast, the national socialism so in favor in Europe, is characterized by state regulatory control of resources and production. Although actual ownership may remain in individuals or corporations, the state controls their activities by way of draconian regulation. In that scheme, the public is the subject of widespread and often intrusive bureaucratic regulation. Not in name a police state but effectively the same.

The fascism that the national socialism of Germany quickly evolved into became yet another police state exactly equivalent with that of communism. Key production activities and resources were nationalized and others were rigidly regulated. Thanks to Hitler, national socialism was also endowed with concepts of leader idolization, superiority of particular races, and ultimately slave labor.

The reason the patriots at the Tea Parties took such exception to the incremental socialization of our government is simply because they are jealous of their individual rights and see them threatened by this administration’s “ambitious” plans for our collective future.

Our nation was founded by Puritans, rugged individualists imbued with a unique Puritan ethic. That ethic placed the highest of values upon the individual’s freedom of decision and the accountability of the individual for the propriety of those decisions. The work ethic of the Puritans focused upon a need for the individual to be productive and it provided an appropriate mechanism for the reward of successful production. Although the original Mayflower Compact created a system of collective production and reward, that scheme was imposed upon the Puritans by their capitalist backers of the expedition against the will of the Puritans. It failed immediately, and the Puritans promptly adopted a system of free individual enterprise and reward that guaranteed the development of this nation. That system, combined with the cornucopia of resources with which we are blessed made the individuals of this nation the most prosperous the world has ever seen.

Key to the Puritan ethic are the concepts of individual freedom and accountability. The system rewards success. It punishes failure. On its face, the system is harsh. However, under the concepts of alms and charity, the ethic also promotes voluntary gifting for the unfortunate and downtrodden. But that is not a part of the system. The introduction of a mandatory reward of failure and non-production into the system, dooms the system to failure. The same system cannot serve two contradictory masters. Such a contrary system is absolutely self-defeating.

Beginning with President Johnson, our government launched itself into a system of control and manipulation of production that under the noble rubric of “welfare” called for the redistribution of the rewards of production. Those that were successful were taxed by the government for the purpose of redistributing those rewards to the un-successful and nonproductive.

In terms of a system of government, welfare has no place. It belongs in churches and voluntary charities. Its inclusion in government is simply one element of socialism: control of the distribution of the rewards of production.

Beginning with Nixon, the government responded to the wails of Rachel Carson and Paul Ehrlich and created regulatory systems establishing direct control of resources and production. In fact, limiting them. The Endangered Species Act has become the vehicle of choice to prevent the utilization of public and even private resources. The Environmental Protection Agency is the state regulation of production. The net results of these controls have been the deindustrialization of America. Great for pollution but disastrous for production. In tandem the ESA and the EPA are pure national socialism.

Back in Carter’s day, the government made provision for even more reward of nonproduction. Under the Community Redevelopment Act traditional loan qualification requirements for housing mortgages were scrapped. This was done in an interest to allow a greater percentage of specific ethnic groups to participate in home ownership. The result was that thousands of individuals without the capacity to pay for even so-called starter homes, stepped right up and acquired what you and I would call palaces. Today this administration wants our tax dollars to make up the difference between what they earn themselves and their payment obligations.

The BO team, Bush and Obama, have put us into an economic crisis akin to that experienced by Germany in the ‘30s and the response has been the exact same. We have seen government acquisition of ownership of our key financial institutions. We have seen state control of private industry to the extent of our leader personally approving or disapproving a management plan for our largest surviving industry - even to the extent of personally firing GM’s CEO. We have seen the declaration of an intent to control the compensation of employees of publicly traded private industries. (It is an eerie parallel that Hitler determined the German auto industry had to produce his concept of the people car. Also, East Germany managed all its auto production in a little box-shaped disaster.) The new GM plan apparently calls for government ownership of the controlling interest in GM. How can one possibly distinguish what we are doing from national socialism?

Our problems today are not a Democratic-Republican thing. Our problems are the result of well-intentioned bi-partisan efforts with unbearable unintended consequences. Step by goodintentioned step we have moved ourselves into a system of national socialism. All that we have proven is that socialism, even with the best assistance of capitalism, does not and cannot work.

Regrettably, the five pillars of Obama’s “ambitious” recovery plan announced today have not a single element aimed at the restoration of production as the basis of our economy. They are all aimed at expansion of government control, the expansion of consumption, and the safe comfort of the non-productive. That may be somebody’s idea of “fair” but it will not work.

© 2009 Jack Swift - All Rights Reserved

That’s all, folks

#75 05.03.2009 20:34:00

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum

Analiza legalności członkostwa Polski w UE za KWORUM

Co sądzą P.T. Czytelnicy na temat podjęcia obywatelskiej inicjatywy złożenia wniosków do właściwych sądów o zbadanie legalności członkostwa Rzeczpospolitej Polskiej w strukturach Unii Europejskiej oraz legalności traktatów z nią zawartych.
Uzasadnione wątpliwości braku legalności tego członkostwa winny także skutkować wnoszeniem pozwów do właściwych sądów przeciwko osobom sprawującym władzę w RP, które dopuściły się złamania Konstytucji RP oraz wynikającego z niej ustawodawstwa przez włączenie Polski do struktur UE.
Czy P.T. Czytelnicy byliby skłonni poprzeć taką inicjatywę poprzez imienne podpisanie wyżej wspomnianych wniosków?
Jednocześnie trzeba zdawać sobie sprawę z faktu, że niezawisłość sądów w RP ma charakter deklaratywny, że stanowione w Polsce prawo oraz cały system prawny pozbawione są kanonu etycznego od 1945 r., a od 1989 r. nie stoją na straży interesu Państwa Polskiego nie wspominając już o ochronie interesów narodowych Polaków. Tym nie mniej chodzi o wykazanie tak społeczeństwu, jak i rządzącym, że władze RP łamią nawet to prawo, które sami stanowią dla realizacji ponad narodowych celów.

Uzasadnienie wniosku

W poniższym wywodzie pomijam zakłamaną medialną oraz polityczną kampanię przed referendalną, w której przeciwnikom członkostwa Polski w UE uniemożliwiono przedstawienie argumentów przez niedopuszczenie ich do mediów. Politycy i media optujący za UE w znakomitej większości przypadków przedstawiali fałszywy obraz przyszłego członkostwa Polski w UE.
Pomijam także to, że do chwili obecnej nie przedstawiono żadnych oficjalnych dokumentów i opracowań rządowych z informacjami o kosztach tego członkostwa. Natomiast wszelkie dostępne informacje statystyczne GUS oraz informacje prasowe, a zwłaszcza jednostkowe wypowiedzi najwyższych urzędników Państwa Polskiego wskazują jednoznacznie, że Polska z tytułu członkostwa w UE ponosi ogromne straty nie tylko w sferze ekonomicznej.

Z uwagi na ogromną ilość zapisów w Traktacie Akcesyjnym (T.A.) Rzeczpospolitej Polskiej do Unii Europejskiej uzasadnienie wniosku ograniczę tylko do kwestii najistotniejszych, które w ostatnim czasie nabierają szczególnego znaczenia.

1. Czy referendum akcesyjne do UE było legalne, a więc czy zachowuje prawną moc wiążącą:
a) jeżeli w referendum zatajono przed społeczeństwem zapis w T.A. o konieczności likwidacji złotego polskiego i przyjęcia przez Polskę waluty € (euro)
b) jeżeli zatajono przed społeczeństwem ustanowienie Europejskiego Banku Centralnego bankiem centralnym Polski
c) jeżeli zatajono przed społeczeństwem, że realizacja punktów a) i b) pociąga za sobą konieczność zmiany Konstytucji RP?

2. Już w trakcie prac nad T.A. strona polska przyjmowała w nim zapisy ewidentnie sprzeczne z obowiązującą Konstytucją RP.

3. Władze RP podpisując T.A. do UE miały pełną świadomość faktu, że w momencie jego podpisywania jest on sprzeczny z Konstytucją RP (przynajmniej w kwestii przyjęcia waluty € - euro i podporządkowania polityki pieniężnej Państwa Polskiego EBC), co podważa jego legalność.

Mamy tu do czynienia z oczywistym złamaniem prawa tak polskiego, jak i międzynarodowego.
(Inną kwestią pozostaje, że wszyscy urzędnicy Państwa Polskiego nawołujący publicznie do przyjęcia waluty € - euro i w domyśle podporządkowania się EBC popełniają jawne przestępstwo łamania Konstytucji RP.)

4. Przygotowanie i podpisanie T. A. świadczy o podstępnie i z całą premedytacją zaplanowanym przestępstwie władz UE wspólnie z najwyższymi urzędnikami Państwa Polskiego. Przyjmując, bowiem zapisy T. A. o wejściu Polski do strefy € - euro założono, że Konstytucja RP będzie musiała zostać w przyszłości zmieniona tak, żeby było to możliwe. A więc, z góry założono, że sposób zmiany konstytucji musi zagwarantować wyeliminowanie głosów ewentualnego sprzeciwu Narodu.

Mamy tu do czynienia z zaplanowanym przestępstwem o skali większej niż krajowa, o skali międzynarodowej. W referendum akcesyjnym powyższą kwestię zatajono, a dzisiaj w ewentualnym referendum społeczeństwo ma się jedynie wypowiedzieć na temat terminu wprowadzenia Polski do strefy € - euro.
Tak, więc oprócz ewidentnego złamania Konstytucji RP złamano także Prawa Człowieka przez uniemożliwienie wypowiedzenia się społeczeństwu, co do meritum sprawy, sprawy dla Państwa i Narodu o znaczeniu fundamentalnym.

Zagadnieniem do oddzielnej analizy może (powinna) być także legalność przyjęcia przez sejm i senat RP traktatu lizbońskiego, tzw. konstytucji UE, która przekreśla ustalenia T.A. zmieniając warunki członkostwa Polski w UE wynikające z tegoż T. A.
Żadna władza występująca w imieniu Narodu nie może sobie uzurpować prawa do likwidacji Jego państwa. Taka władza jest wtedy zwykłą bandą przestępców.
Jakiekolwiek traktaty międzynarodowe przyjęte przez taką władzę nie są dla Narodu i przyszłych jego narodowych władz wiążące.

Dariusz Kosiur

That’s all, folks

Stopka forum