Ogłoszenie

Dear Friends,

It is with a heavy heart that we have decided to retire our beloved Forum Detroit. It has served the Polonia Detroit for over 10 years, and was a source of joy for many. However, after many months of inactivity, the time has come to bid it farewell.

Deepest and warmest thanks to all those who contributed to Forum discussions over the years, either by sharing their thoughts or reading those of others. Your presence and participation served as a building block of this online polish community.

Forum Detroit

#1 01.23.2010 13:09:07

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum
Od: USA
Zarejestrowany: 07.09.2007
Posty: 13193

Wybory 2010

Pierwsze koty za ploty...

Oto ulotka unii o kandydatach, którzy byli dyrektorami i nadal chcą nimi być...

http://img38.imagefra.me/img/img38/2/1/23/zoomboy/f_12wswnmm_65af9fd.jpg

Czy dyrektorzy planują spotkanie z członkami?
Czy są pytania do dyrektorów?

Osobiście jako unijny członek/właściciel a przez to zwierzchnik dyrektorów, mam kilka pytań, na które chciałbym dostać odpowiedz.

Czy są inni kandydaci na te, jakże, łakome stołki?

Kto określa, jaka opinia jest nieposzlakowana i jakie są kryteria "bondability"?


That’s all, folks
Przekażmy sobie znak pokoju.
Hasta la vista, Vaya con Dios
Я возвращусь, Ich werde zurück sein, Je reviendrai, Estarei de volta, Θα είμαι πίσω, I červnu se zpět, Leszek vissza, وحقوق عودة

Offline

 

#2 01.24.2010 21:26:41

JCP
Niezaprzeczalna Legenda Forum
Zarejestrowany: 04.13.2009
Posty: 3520

Re: Wybory 2010

Pytan jest bardzo duzo. Kandydatow tez. Kryteria sie znajda, moze wedlug wagi, plci, wzrostu, zapachu. Ktoz to moze wiedziec. Zeby napisac takie bzdury trzeba naprawde mocno sie napracowac! Najmniejsze zarzuty, nieposzlakowana opinia(czyja?), bondability, good character, who kn ows what else. Powiewa dyskryminacja. Ale przeciez sie wkrotce przekonamy. Moze maja na to teczke w swoich regalach.

Offline

 

#3 01.25.2010 22:46:09

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum
Od: USA
Zarejestrowany: 07.09.2007
Posty: 13193

Re: Wybory 2010

Wszyscy członkowie z pewnoscia otrzymali ta sama ulotkę, która "sponsoruje" kandydatów preferowanych:

http://img37.imagefra.me/img/img37/2/1/25/zoomboy/f_pew5icbedm_216bcdd.jpg

Mam nadzieje, ze dyrektorzy, którzy ciągle chcą nimi być znajda odrobinę czasu, żeby spotkać się ze swoim elektoratem (czytaj członkami/wlascicielami), chociażby po to, żeby odpowiedzieć na podstawowe pytania, takie jak:

Dlaczego ciągle chcą być dyrektorami?
Czy zdają sobie sprawę, ze podczas ich kadencji, nasza unia z instytucji finansowej, która zakończyła rok 2007 z zyskiem wysokości 265,868 tysięcy dolarów,
w roku 2009 zaczęła wielkim strumieniem tracić pieniądze?
         pierwszy kwartał 2009 - straty w wysokości ponad 830 tysięcy dolarów
              drugi kwartał 2009 - straty w wysokości ponad 103 tysiące dolarów
             trzeci kwartał 2009 - straty w wysokości ponad 125 tysięcy dolarów
          czwarty kwartał 2009 - dane nie są jeszcze upublicznione

W związku z powyższymi danymi, nieodparcie nasuwa się pytanie. Co i kiedy dyrektorzy zrobili aby zapobiec temu? Czy maja jakiekolwiek dowody w postaci tzw "minutes" ze swoich obrad, które mogą udowodnić, ze protestowali, że się chociaż odrobinę starali.
Z tymi "minutes" też jest dobry kabaret. Wg Joanny Strzałkowskiej, tylko wyrok sadu, może zmusić rade dyrektorów do udostępnienia członkom/właścicielom unii tych tajnych zapisków z posiedzeń dyrektorów (!).
Czy którykolwiek z nich zaprotestował przeciwko idei utworzenia niepotrzebnego stanowiska COO?
Decyzja ta nie dala unii żadnych wymiernych zysków, poza obciążeniem budżetu wysoko płatnym stanowiskiem.
Wiem o jednym dyrektorze, który miał odwagę protestować. Dość sprawnie wysłano go na niekończące się wakacje.

Zapraszam do pisania kolejnych pytań. To nie boli wink

Poniżej kilka cytatów postów forumowiczów z czasu wyboru dyrektorów w roku 2007.

1976 napisał:

04.26.2007 17:33:50
Nowa Rada powinna zabrac sie do pracy od ustalenia jakie wewnetrzne problemy istnieja i dlaczego, bo od tego  zalezy cala dalsza jej kariera. Jezeli nie rozwiazuje sie problemow na biezaco to po pewnym czasie narasta konflikt i robi sie burza jak na obecnym forum. A wniosek z tego forum jest jeden-konlikt juz istnieje.

lala napisał:

06.10.2007 10:24:18
Hi.

Pare sugesti dla nowej Dyrekcji.

Stara dyrekcja podobno  zatwierdzila Bill Pay. Jak wyglada wprowadzenie w zycie tego programu dla czlonkow PAC.?

Od poczatku istnienia PAC jedyna pozyczka na domy jest mortgage 5 lat . A potem trzeba
martwic sie o przefinansowanie na nowych warunkach z nowym oprocentowaniem.
Wiemy ze stopa procentowa  stale sie zmienia ale wiemy   tez ze przefinansowanie kosztuje /Czasem nie/ .  Dlaczego przez ostatnie 30 lat nic nie zrobiono w tym kierunku?. Moze czas zeby PAC zaczela udzilec np: 30, 10 or? lat pozyczki hipoteczne na staly procent nie tylko na 5 lat.
Wiemy ze czasem  sie nie oplaca trzymac  pozyczek dlugoterminowych, ale uwazam ze nalezy
to wziac pod uwage jako ze jest to dobry service dla czlonkow PAC.

Lala

Janusz napisał:

04.03.2007 17:56:46 Okolo 90% wartosci pozyczek wydawanych przez Unie Kredytowa stanowia kredyry hipoteczne. Obserwowany ostatnio spadek cen nieruchomosci i coraz wieksze problemy pozyczkobiorcow ze splata swoich zadluzen powoduje, ze banki coraz czesciej sprzedaja swoje pozyczki hipoteczne. Unia Kredytowa nie sprzedaje swoich pozyczek a fakt, ze duzo z nich dotyczy domow w Hamtramck, gdzie spadek cen jest wiekszy dodatkowo zwieksza ryzyko. Juz teraz mozna spotkac domy przejete od niewyplacalnych klientow z tablica "for sale  by owner" i z numerem telefonu Unii Kredytowej 313 365 1000. Jesli nastapi dalszy spadek wartosci domow i zwiekszy sie ilosc niewyplacalnych klientow Unia Kredytowa moze miec powazny problem gdyz przejete domy moga byc sprzedawane po cenie nizszej od wartosci pozyczki. Gwarancje z NCUA do $ 100,000.00 na konto moga okazac sie iluzoryczne, gduz procedura upadlosciowa jest dluga i czlonkowie nie predko odzyskaja swoje pieniadze. Aby utrzymac sie na coraz trudniejszym rynku Unia Kredytowa wymaga zmniejszenia kosztow, wprowadzenia nowych produktow finansowych i zwiekszenia ilosci czlonkow (od 6 lat ta sama ilosc czlonkow lub moze nawet mniejsza, gdyz po zainteresowaniu IRS wielu czlonkow odeszlo, stad ta desperacja z bonusami za otwarcie konta) Przede wszystkim jednak Unii Kredytowej potrzebna jest widzaca istniejace problemy Rada Dyrektorow i profesjonalny management gdyz obecnie grupa trzymajaca wladze w PAC FCU nie chce nawet sluchac krytycznych uwag. Kazdy czlonek unii kredytowej ma prawo glosu w wyborach do Rady Dyrektotow i nalezy z niego korzystac. Moze nowi kandydaci okaza sie lepsi.

Wiecie jak to pracuje wink klik, klik, klik i czytajcie do woli...


That’s all, folks
Przekażmy sobie znak pokoju.
Hasta la vista, Vaya con Dios
Я возвращусь, Ich werde zurück sein, Je reviendrai, Estarei de volta, Θα είμαι πίσω, I červnu se zpět, Leszek vissza, وحقوق عودة

Offline

 

#4 01.26.2010 15:56:00

ak
Niezaprzeczalna Legenda Forum
Zarejestrowany: 03.01.2007
Posty: 3134
Serwis

Re: Wybory 2010

brawo zoomboy!
ile kosztowala ta reklama?
czy PAC Ciebie tez ...?


"Friends are flowers in the garden of life"

Offline

 

#5 01.26.2010 20:55:23

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum
Od: USA
Zarejestrowany: 07.09.2007
Posty: 13193

Re: Wybory 2010

Dzięki AK, obawiałem się, ze ktoś mógłby to wziąć za antyreklamę!


That’s all, folks
Przekażmy sobie znak pokoju.
Hasta la vista, Vaya con Dios
Я возвращусь, Ich werde zurück sein, Je reviendrai, Estarei de volta, Θα είμαι πίσω, I červnu se zpět, Leszek vissza, وحقوق عودة

Offline

 

#6 01.27.2010 05:57:02

nowy
Niezaprzeczalna Legenda Forum
Zarejestrowany: 11.05.2009
Posty: 3860

Re: Wybory 2010

Pol zartem , pol serio .
Wybory wojta w pewnej polskiej gminie.
Moze sie przydac , nasladownictwo niekidy wskazane.


My jako NIEZALEŻNY KOMITET będziemy chcieli wystawić swojego kandydata. PLUSY kandydata:

- kandydat znający gminę (………) i okolice
- kandydat nie uwikłany w lokalne rozgrywki, układziki itd.
- kandydat z zapleczem finansowym = brak powiązań z lokalnymi układami, brak nieklarownego finansowania kampanii wyborczej a później "długów wdzięczności"
- kandydat bardzo dobrze wykształcony, odnoszący liczne sukcesy w swoim otoczeniu
- kandydat znający języki obce i posługujący się nimi w kontaktach handlowych
- kandydat raczej młody, preżny = nie stary dziadek leśny przysypiający od kadencji do kadencji
- kandydat odważny, bo może się sprzeciwić lokalnym powiązaniom = może bo jest niezależny finansowo od miesięcznego wynagrodzenia
- kandydat wiedzący jak rozwijać gminę, pozyskiwać i rozmawiać z inwestorami z zagranicy, pozyskiwać fundusze europejskie, - gdyż robi to obecnie
- kandydat rządzenie gminą potraktuje jako projekt rozwojowy gminy i okolic a nie zabezpieczenie swojej kieszeni i strach przed następnymi wyborami jak pozostali kandydaci
- kandydat będzie chciał zająć się rozwojem gminy, okolicy, pozyskaniem inwestorów, rozwojem turystyki

Na chwilę obecną nie będziemy jeszcze ujawniać się. Nie podamy też teraz nazwiska kandydata. Jest jeszcze za wcześnie. Roboczo określamy się jako NIEZALEŻNY KOMITET.

Gwarantujemy, iż kandydatura będzie zaskoczeniem dla wszystkich i będzie to bardzo mocny kandydat !!:-)

Prosimy obserwować rozwój sytuacji i w wyborach oddać głos na naszego kandydata !! :-)

Wszystkim kandydatom życzymy powodzenia.

Pozdrawiamy,


"Kto za młodu nie był buntownikiem, ten na starość będzie świnią"
                                                                            J.Piłsudski

Offline

 

#7 01.27.2010 11:06:09

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum
Od: USA
Zarejestrowany: 07.09.2007
Posty: 13193

Re: Wybory 2010

Wymarzony kandydat wink


That’s all, folks
Przekażmy sobie znak pokoju.
Hasta la vista, Vaya con Dios
Я возвращусь, Ich werde zurück sein, Je reviendrai, Estarei de volta, Θα είμαι πίσω, I červnu se zpět, Leszek vissza, وحقوق عودة

Offline

 

#8 01.27.2010 11:13:21

madmax
Niezaprzeczalna Legenda Forum
Zarejestrowany: 03.09.2007
Posty: 4409

Re: Wybory 2010

a kiedy uslyszymy o kontr kandydatach  ?


"Największą chlubą nie jest to, aby nigdy się nie potknąć, ale to, aby po każdym upadku dźwignąć się i stanąć na nogi."

Offline

 

#9 01.31.2010 22:56:24

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum
Od: USA
Zarejestrowany: 07.09.2007
Posty: 13193

Re: Wybory 2010

Myślę, ze trzeba zaczekać na oficjalna listę z PAC.
Chyba, ze tak jak wszystkie inne materiały będzie ostemplowana - "CONFIDENTIAL"


That’s all, folks
Przekażmy sobie znak pokoju.
Hasta la vista, Vaya con Dios
Я возвращусь, Ich werde zurück sein, Je reviendrai, Estarei de volta, Θα είμαι πίσω, I červnu se zpět, Leszek vissza, وحقوق عودة

Offline

 

#10 02.01.2010 05:51:13

ak
Niezaprzeczalna Legenda Forum
Zarejestrowany: 03.01.2007
Posty: 3134
Serwis

Re: Wybory 2010

czy kiedykolwiek PAC udostepnila publicznie liste kontrkandytatow?
Chyba dopiero na zebraniu.


"Friends are flowers in the garden of life"

Offline

 

#11 02.01.2010 15:08:24

Matka Teresa
Totalnie Rozgadany
Od: USA
Zarejestrowany: 03.18.2009
Posty: 996

Re: Wybory 2010

Słyszałam (prawdopodobnie są to plotki), ze tego typu dane są zastrzeżone do wiadomości zarządu.


I am a little pencil in the hand of a writing God who is sending a love letter to the world.

Offline

 

#12 02.01.2010 22:14:29

JCP
Niezaprzeczalna Legenda Forum
Zarejestrowany: 04.13.2009
Posty: 3520

Re: Wybory 2010

Lista bedzie po "przeswietleniu" kandydatow i dopuszczeniu tych ktorzy przejda przez sitko. Najpierw nalezy zlozyc petycje, potem oni je ocenia, a jeszcze potem ukaze sie w oddzialach lista kandydatow. Przeczytajcie bylaws, Election Policy.

Offline

 

#13 02.01.2010 22:32:47

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum
Od: USA
Zarejestrowany: 07.09.2007
Posty: 13193

Re: Wybory 2010

Żeby przeczytać, najpierw musicie je zdobyć!
Nawet jak zdobędziecie, to nie możecie użyć, bo wszystko jest CONFIDENTIAL!


That’s all, folks
Przekażmy sobie znak pokoju.
Hasta la vista, Vaya con Dios
Я возвращусь, Ich werde zurück sein, Je reviendrai, Estarei de volta, Θα είμαι πίσω, I červnu se zpět, Leszek vissza, وحقوق عودة

Offline

 

#14 02.01.2010 22:38:57

JCP
Niezaprzeczalna Legenda Forum
Zarejestrowany: 04.13.2009
Posty: 3520

Re: Wybory 2010

Mam Election Policy z kilku ostatnich lat. Nie maja "pieczatek". Znaczy, ze moge uzyc. Ktokolwiek chce, zapraszam do lektury! Mozna tez wiele porownac i wnioski wysnuc. Hej, to byly czasy! Nawet kopie petycji mozna bylo robic!

Offline

 

#15 02.01.2010 23:13:31

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum
Od: USA
Zarejestrowany: 07.09.2007
Posty: 13193

Re: Wybory 2010

Możesz to "wkleić" na forum?
Będziemy mieli porównanie.

Myślę, ze ta historia z CONFIDENTIAL, DO NOT COPY, DO NOT PRINT, DO NOT READ ( wink ) jest zwykłym b.s.
Może powinniśmy wysłać obie kopie do NCUA, żeby jeszcze bardziej ich rozweselić?


That’s all, folks
Przekażmy sobie znak pokoju.
Hasta la vista, Vaya con Dios
Я возвращусь, Ich werde zurück sein, Je reviendrai, Estarei de volta, Θα είμαι πίσω, I červnu se zpět, Leszek vissza, وحقوق عودة

Offline

 

#16 02.02.2010 05:58:06

ak
Niezaprzeczalna Legenda Forum
Zarejestrowany: 03.01.2007
Posty: 3134
Serwis

Re: Wybory 2010

Zoomboy,
co jest Confidential? Bylaws?
Chyba w unii maja obsesje na punkcie konfidential!
Mysle, ze te unijne dowcipy sa dobre dla telewizji.
Mamy kilka kanalow w miescie, jestem pewna ze takie rzeczy ich zainteresuja.


"Friends are flowers in the garden of life"

Offline

 

#17 02.02.2010 06:13:22

nowy
Niezaprzeczalna Legenda Forum
Zarejestrowany: 11.05.2009
Posty: 3860

Re: Wybory 2010

To jakas bzdura z ta tajnoscia dokumentu ,ktory za grosze mozna kupic.Zapewne jest to ''wewnetrzne''rozporzadzenie w celu ukrycia pewnych dzialan ,ktore ''zabezpiecza'' a moze ,napewno ujawnia ten dokument.
Pytanie ,kto ma ''prawo"byc w posiadaniu w/w ,czytac go , stosowac sie do niego , postepowac w/g niego ,no KTO?
pracownicy czy wlasciciele ?Troche to (dla mnie) skaplikowane .Wlasciciel nie moze ,nie wolno mu wiedziec co robi jego pracownik ,ktoremu placi?
A mury runa ,runa , RUNA...... .


"Kto za młodu nie był buntownikiem, ten na starość będzie świnią"
                                                                            J.Piłsudski

Offline

 

#18 02.02.2010 06:41:59

ak
Niezaprzeczalna Legenda Forum
Zarejestrowany: 03.01.2007
Posty: 3134
Serwis

Re: Wybory 2010

Nowy,
cytujesz Barda Solidarnosci,
zapewniam Cie, ze usluzny "translator" unijny nie potrafii tego przetlumaczyc na angielski,
z doswiadczenia moge powiedziec, ze ten kto to tlumaczy na uslugi COO, charakteryzuje sie niskim IQ.

Wyrwij murom zęby krat!
Zerwij kajdany, połam bat!
A mury runą, runą, runą
I pogrzebią stary świat!


"Friends are flowers in the garden of life"

Offline

 

#19 02.02.2010 18:20:32

Sokrates
Partner do rozmowy
Zarejestrowany: 10.20.2009
Posty: 149

Re: Wybory 2010

Oto lista Rady dyrektorow PACFCU:

Joanna Strzałkowski      Chairman
David Porada     Vice-Chairman
Pawel Szleszynski     Secretary
Stanisław Boguszewski     Treasurer
Anita Dul     Director
Marek Karpinski     Director
Stefan Kobylecki     Director
Sophie Kosowski     Director
Zbigniew Martusiewicz     Director
Zdzisław Miłoboszewski     Director
Hendrik Zenicki     Director

Zasluga calego kierownictwa PACFCU jest strata prawie pol miliona dolarow za 2009. Strata ta pomniejszyla majatek wlasny unii o te wlasnie sume.
Czy w Radzie Dyrektorow jest miejsce dla ludzi ktorzy za to odpowiadaja?

Offline

 

#20 02.02.2010 18:22:43

Sokrates
Partner do rozmowy
Zarejestrowany: 10.20.2009
Posty: 149

Re: Wybory 2010

zoomboy napisał:

Możesz to "wkleić" na forum?
Będziemy mieli porównanie.

Myślę, ze ta historia z CONFIDENTIAL, DO NOT COPY, DO NOT PRINT, DO NOT READ ( wink ) jest zwykłym b.s.
Może powinniśmy wysłać obie kopie do NCUA, żeby jeszcze bardziej ich rozweselić?

Zoomboy, wklejaj te bylaws na forum. Zapewniam cotygodniowa paczke za kratki LoL

Offline

 

#21 02.02.2010 19:58:51

Look761
Niezaprzeczalna Legenda Forum
Zarejestrowany: 04.27.2008
Posty: 2856

Re: Wybory 2010

Moze ktos mnie wytlumaczy i mysle nie tylko mnie ,jezeli Anita Dul jest w radzie dyrektorow wybieranych na to stanowisko  przez czlonkow jak moze byc rownoczesnie COO w PACFCU????


"Czy świat bardzo się zmieni , gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy , wkurwieni"
                                                                                                               
                                                                                                       Jonasz Kofta

Offline

 

#22 02.02.2010 20:40:08

ak
Niezaprzeczalna Legenda Forum
Zarejestrowany: 03.01.2007
Posty: 3134
Serwis

Re: Wybory 2010

Sokrates napisał:

Oto lista Rady dyrektorow PACFCU:

Joanna Strzałkowski      Chairman
David Porada     Vice-Chairman
Pawel Szleszynski     Secretary
Stanisław Boguszewski     Treasurer
Anita Dul     Director
Marek Karpinski     Director
Stefan Kobylecki     Director
Sophie Kosowski     Director
Zbigniew Martusiewicz     Director
Zdzisław Miłoboszewski     Director
Hendrik Zenicki     Director

Zasluga calego kierownictwa PACFCU jest strata prawie pol miliona dolarow za 2009. Strata ta pomniejszyla majatek wlasny unii o te wlasnie sume.
Czy w Radzie Dyrektorow jest miejsce dla ludzi ktorzy za to odpowiadaja?

A to dowcipnisie,
gdybym nie była damą, zaklełabym siarczyscie!


"Friends are flowers in the garden of life"

Offline

 

#23 02.02.2010 21:07:18

Zoomboy
Legendarny Mistrz Forum
Od: USA
Zarejestrowany: 07.09.2007
Posty: 13193

Re: Wybory 2010

Czy jest szansa, ze każdy dyrektor dostanie jakąś "ciepła" posadkę w unii z  "powiedzmy" pensja $82K? Jeśli tak, to mielibyśmy lawinę kandydatów!
Ms. Zoomboy podpowiada, ze każdy dyrektor nie może być COO. Hmmm, to trochę utrudnia...
Ale, zaraz; może COO1, COO2 itd. wink Catch my drift wink


That’s all, folks
Przekażmy sobie znak pokoju.
Hasta la vista, Vaya con Dios
Я возвращусь, Ich werde zurück sein, Je reviendrai, Estarei de volta, Θα είμαι πίσω, I červnu se zpět, Leszek vissza, وحقوق عودة

Offline

 

#24 02.03.2010 08:32:57

JCP
Niezaprzeczalna Legenda Forum
Zarejestrowany: 04.13.2009
Posty: 3520

Re: Wybory 2010

Bywalo tak, oj bywalo. Niestety musze cie zmartwic. Szanse maja tylko "wybrani". Kryteria sa niewielkie, a w nich najwazniejsze sa chyba plecy. Jak juz usiadziesz za biurkim, to zawsze masz mozliwosci na pobieranie nauki oplaconej przez czlonkow.  Ale mozna tez przejsc do dyrekcji, albo do SC, albo odwrotnie-z dyrekcji za biurko. Multiple choices.

Offline

 

#25 02.03.2010 17:53:24

Sokrates
Partner do rozmowy
Zarejestrowany: 10.20.2009
Posty: 149

Re: Wybory 2010

Ja nie zartuje, czekam na ludzi z honorem, ktorzy stwierdza, ze sie nie sprawdzili i oddadza stanowiska. Czy zostaly jeszcze okruchy przyzwoitosci?

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
wygląd forum i administracja techniczna Bartłomiej Kozielski
kontakt z właścicielem i administratorem strony forumdetroit@gmail.com